Bárcenas: de "magnífic gestor" a "delinqüent"
Cospedal va afirmar el novembre passat que si un president del PP tingués diners a Suïssa hauria de dimitir
Cospedal assegura que ella ja hauria hagut de dimitir si hagués estat vinculada amb comptes a l’exterior. /
Era el mes de novembre, uns dies abans de les eleccions anticipades al Parlament de Catalunya. Aleshores, l'ombra del dubte del finançament il·legal del PP a través dels 'papers de Bárcenas' encara no amenaçava Génova. I en un acte electoral amb dones a Barcelona, amb Alicia Sánchez-Camacho, la secretària general del PP, María Dolores de Cospedal, va afirmar que un president o presidenta de comunitat autònoma del PP que tingués diners a Suïssa hauria de dimitir.
Comptes a Suïssa
"¿Vosaltres us imagineu que d'un president o una presidenta de comunitat autònoma del Partit Popular s'hagués sabut que ells, algun familiar o els seus predecessors del mateix partit tenen diners fora, l'han evadit, s'han quedat amb diners que no eren seus i que es parlés de comptes corrents a Suïssa? ¿Oi que jo ja hauria hagut de dimitir?”, va preguntar als presents. Cospedal va criticar el president de la Generalitat, Artur Mas, després que es publiqués l'esborrany d''El Mundo'. Mesos després es va demostrar que les dades eren falses.
Peti qui peti
Notícies relacionadesEn aquella ocasió, Cospedal va exigir llums i taquígrafs al president i que retés comptes "peti qui peti". "Els territoris no tenen comptes corrents a Suïssa, els tenen les persones, i són les persones les que han de donar explicacions", va etzibar Cospedal. No obstant, sembla que ara les exigències són diferents. El PP ha incomplert un acord parlamentari per protegir Rajoy, ja que ha vetat la sessió de control, tot i que un pacte amb el PSOE els obliga a convocar-la. L'argument del PP per justificar el seu veto ha consistit a dir que "el mes de juliol ja està per si mateix molt carregat de feina".
Hemeroteca
Per un altre costat, l'hemeroteca també permet observar que Rajoy, Cospedal, Javier Arenas, el vicesecretari d'organització dels populars, Carlos Floriano i la ministra de Sanitat, Ana Mato van sortir en defensa del que ara nomenen "delinqüent", quan va ser imputat per presumpta corrupció en la trama Gürtel. "Honrat", "estem convençuts de la seva innocència", "magnífic gestor" o "ha fet una feina extraordinària", són algunes de les paraules que li van dedicar.
- MUNDIAL DE MOTOGP Àlex Márquez: «El meu germà té pilotes, bé, ara una i mitja»
- Hongria Jaume Collboni, en la marxa de l’Orgull LGTBI prohibida a Budapest: «Pot passar demà a Barcelona»
- "No guiris, només locals": augmenten els usuaris d''apps' de cites que veten els 'expats' a Barcelona
-
Ofert per
- ENTREVISTA Pablo Ortiz, dermatòleg: «El concepte de prendre el sol ha de desaparèixer. Del sol cal cuidar-se»