La Generalitat concedeix la semillibertat als expresidents de Ferrocarrils condemnats per malversació

Roig i Herce van ingressar al maig a la presó de Quatre Camins al negar-li l'indult el Govern

1
Es llegeix en minuts
J. G. ALBALAT / Barcelona

El servei de classificació de laDirecció General de Serveis Penitenciaris de la Generalitat ha atorgat el tercer grau penitenciari o de  semillibertat (només van a la presó per dormir) alsexpresidentsdeFerrocarrils de la Generalitat (FGC)Enric RoigiAntoni Herce, que van ingressar al centre deQuatre Camins el 21 i 22 de maig per complir la condemna de quatre anys de presó imposada permalversació de fons. Van entrar a la presó després del Govern els denegués l'indult que havien sol·licitat.

Fonts penitenciàries han confirmat a aquest diari que la junta de tractament de la presó de Quatre Camins, on estaven ingressats fins la setmana passada, va proposar per unanimitat el tercer grau penitenciari o de semillibertat per a Roig i Herce. El servei de classificació de la Direcció General de Serveis Penitenciaris el va autoritzar la setmana passada seguint criteris tècnics, segons les mateixes fonts. La junta de tractament va fer la proposta després de valorar que la idoneïtat del tercer grau i que no existeix risc de reincidència.

Precisament, segons ha reconegut el mateix conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, en una resposta parlamentària formulada pel grup socialista, Roig i Herce han tornat a Ferrocarrils uns 646.660 euros, és a dir, ni la quarta part dels 2,7 milions que el Tribunal Suprem els va condemnar a pagar.

Notícies relacionades

En aplicació dels tràmits d'execució de la sentència, Herce ha entregat a Ferrocarrils de la Generalitat un total de 98.356 euros i ha arribat a un acord pel qual ingressarà 200 euros mensuals als comptes de l'empresa pública.

Per la seva part, Roig ha ofert dues finques de la seva propietat per fer front al pagament de la indemnització fixada en sentència, que arriba als 548.303 euros i que, una vegada l'operació sigui avalada per l'Audiència de Barcelona, passaran a formar part del patrimoni de Ferrocarrils de la Generalitat.