LA PISTA D'INTERECONOMÍA

El fotògraf del 'Luz de Gas'

El Barça va encarregar a l'agència de detectius que esbrinés qui va ser l'autor i qui va auspiciar

la cèlebre foto de Laporta celebrant una victòria sobre el Madrid

Laporta, el novembre del 2009.

Laporta, el novembre del 2009.

1
Es llegeix en minuts
J. D.
BARCELONA

La informació que va sortint a la llum revela que la relació entre el Barça i Método 3 era més quotidiana que esporàdica, més estreta que eventual. Els encàrrecs presumptament realitzats per Xavier Martorell podien incloure qualsevol àmbit, i sempre hi havia l'agència per atendre'ls. Una d'aquestes peticions va ser la d'esbrinar l'autor de les cèlebres fotos realitzades a Joan Laporta i qui podia haver-les auspiciat. Els sagaços investigadors van trobar el nom de Chema Barroso.

Els detectius van estirar el fil recorrent a Intereconomía, potser perquè el programa Punto Pelota va reproduir amb profusió les imatges en què es veia Laporta amb el vestit mullat, suposadament de xampany. L'aleshores president del Barça celebrava un triomf sobre el Madrid al Camp Nou el 29 de novembre del 2009 a la nit (1-0, gol d'Ibrahimovic). La pista que va conduir al fotògraf la va donar Josep Pedrerol, el director del programa, segons es llegeix a l'informe de Método 3.

Notícies relacionades

«Cercle pròxim a Rosell»

El periodista va saber «des del cercle pròxim a Rosell», que ja es preparava per a les eleccions del 2010, que Laporta acostumava a anar a la sala Luz de Gas i «va encarregar un reportatge» a dos periodistes: Barroso i Miguel López Serrano. El fotògraf «s'emporta un vídeo camuflat i una càmera de fotos» creient que no podria utilitzar el flaix, segons escriu l'autor de l'informe després de sentir la versió que va aconseguir: «Quan la nit està avançada (i veient que tercers fan servir telèfons mòbils a manera de càmeres), [Barroso] treu la càmera de fotos i en fa amb flaix».