LA PISTA D'INTERECONOMÍA
El fotògraf del 'Luz de Gas'
El Barça va encarregar a l'agència de detectius que esbrinés qui va ser l'autor i qui va auspiciar
la cèlebre foto de Laporta celebrant una victòria sobre el Madrid

Laporta, el novembre del 2009.
La informació que va sortint a la llum revela que la relació entre el Barça i Método 3 era més quotidiana que esporàdica, més estreta que eventual. Els encàrrecs presumptament realitzats per Xavier Martorell podien incloure qualsevol àmbit, i sempre hi havia l'agència per atendre'ls. Una d'aquestes peticions va ser la d'esbrinar l'autor de les cèlebres fotos realitzades a Joan Laporta i qui podia haver-les auspiciat. Els sagaços investigadors van trobar el nom de Chema Barroso.
Els detectius van estirar el fil recorrent a Intereconomía, potser perquè el programa Punto Pelota va reproduir amb profusió les imatges en què es veia Laporta amb el vestit mullat, suposadament de xampany. L'aleshores president del Barça celebrava un triomf sobre el Madrid al Camp Nou el 29 de novembre del 2009 a la nit (1-0, gol d'Ibrahimovic). La pista que va conduir al fotògraf la va donar Josep Pedrerol, el director del programa, segons es llegeix a l'informe de Método 3.
Notícies relacionades«Cercle pròxim a Rosell»
El periodista va saber «des del cercle pròxim a Rosell», que ja es preparava per a les eleccions del 2010, que Laporta acostumava a anar a la sala Luz de Gas i «va encarregar un reportatge» a dos periodistes: Barroso i Miguel López Serrano. El fotògraf «s'emporta un vídeo camuflat i una càmera de fotos» creient que no podria utilitzar el flaix, segons escriu l'autor de l'informe després de sentir la versió que va aconseguir: «Quan la nit està avançada (i veient que tercers fan servir telèfons mòbils a manera de càmeres), [Barroso] treu la càmera de fotos i en fa amb flaix».
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Israel obre un nou front de guerra amb el seu atac a l’Iran
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs davant l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons. Els va pressionar més i va dir: a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE
- Pla de xoc a Catalunya El Govern destinarà 20 milions d’euros a reformar 70 residències d’avis i a crear 504 places noves
- Higiene bucodental Com eliminar la tosca de les dents a casa: el truc dels dentistes