EL DEBAT SOCIAL DE CARA AL 25-N

Herrera fa públic el seu patrimoni com a exemple per reclamar més transparència democràtica

El candidat d'ICV-EUiA té 32.800 euros en diferents comptes, un cotxe valorat en 6.900, dues bicicletes (800) i le queden per pagar 58.000 euros d'una hipoteca compartida de 159.000

El líder ecosocialista afirma que una "política de portes obertes" evitaria casos de corrupció com el 'cas Millet' o el 'cas ITV'

El candidat d’ICV-EUiA, Joan Herrera, el dia 16. ELISENDA PONS

El candidat d’ICV-EUiA, Joan Herrera, el dia 16. ELISENDA PONS

1
Es llegeix en minuts
RAFA JULVE / Barcelona

El líder d'ICV-EUiA,Joan Herrera, ha fet públic aquest dijous el seupatrimonicom a mostra del que reclama el seu partit: que "es refundi la democràcia" a favor de la transparència i es faci una "política de parets de vidre" perquè els ciutadans disposin de tota la informació i puguin participar més activament en la presa de decisions, cosa que evitaria "casos de corrupció com el 'cas Palau, el 'cas ITV' o el 'cas Crespo'.

Notícies relacionades

Segons les dades aportades per ICV-EUiA, Herrera, que percep unsou de 3.800 eurosnets al mes, disposa del següent patrimoni: una vivenda a Barcelona amb un valor cadastral de 54.943 euros i que arrossega unahipoteca(compartida amb la seva parella) de 159.300 euros, dels quals queden per pagar 57.986. A més, té 689 euros en un compte d'estalvi, 1.700 euros en un compte corrent, 27.000 euros en dosdipòsits a termini fixi 3.500 euros enbonsd'ajuda a ICV. A això s'hi ha de sumar els 6.900 de valor de mercat d'unRenault Scénici duesbicicletesper valor de 400 euros cada una.

A la campanya de les eleccions autonòmiques del 2010, Herrera jafue el primer dels candidats a fer públic el seu patrimoni, segons el qual, aleshores, tenia 14.000 euros més al banc. Aquest dijous, el candidat ecosocialista ha anunciat a més que farà pública la seva agenda de reunions i ha tornat a instar els seus rivals polítics a seguir el seu exemple. També ha assegurat que la campanya electoral d'ICV-EUiA serà moltaustera("potser costarà menys que el míting central de CiU") i que es finançarà, entre altres, amb aportacions individuals i bons d'ajuda al partit.