LA RESSACA DEL 21-O

Barreda: "El PSOE segueix de desastre en desastre i s'ha de canviar el rumb"

El diputat socialista diu que "s'han de reconèixer els errors per guanyar credibilitat"

"La gent no ens estima i això em sembla molt greu", assenyala l'expresident extremeny

Rubalcaba, a l’esquerra de Barreda, el febrer passat, a Toledo. EFE / ISMAEL HERRERO

Rubalcaba, a l’esquerra de Barreda, el febrer passat, a Toledo. EFE / ISMAEL HERRERO

1
Es llegeix en minuts

L'expresidentdeCastella-la Manxa,José María Barreda, ha estat crític amb el seu partit a l'afirmar que el PSOE "segueix dedesastre en desastre i s'ha decanviar elrumb". En una entrevista en el programa 'La brújula', d'Onda Cero, Barreda va manifestar ahir a la nit: "La gent no ens estima i això em sembla molt greu".

"No somsuggerentsper a una part de la població", va declarar el diputat socialista, que va afegir que "així és molt complicat remuntar". A més, va advertir que els socialistes es podrien trobar "amb un mapa polític a Espanya en què unaaliançaentre el PP i partitsnacionalistesfessin del PSOE un partitirrellevant". "I això és perillós", va sentenciar.

Segons Barreda, "a vegades fa la impressió que alguns, estant ja en el fons, segueixen cavant" i "aquest no és el camí". La via a seguir, va afegir, és "reconèixer els errors per guanyar credibilitat". "No pots fer plantejaments nous si no has fet autocrítica sincera i lògica", ha apuntat.

Allunyament progressiu de la societat

Notícies relacionades

El resultat de lesautonòmiques galleguesi basques i de les últimes eleccions generals és, va afirmar, "prou greu i il·lustratiu per considerar" que els socialistes estan "fent malament quan es produeix aquest allunyament progressiu i important d'una bona part de la societat" que els havia "recolzat fins ara i ja no ho fa".

Barreda, que va recolzar la candidatura deCarme Chacón en l'últim congrés federal del PSOE, va recordar que l'actualsecretari general del partit,Alfredo Pérez Rubalcaba, "va guanyar aquell congrés" i han de fer "tots junts un esforç" amb ell al capdavant. "A ell li correspon la iniciativa, però l'ha de tenir", va rematar. Segons l'expresident extremeny, "s'ha de discutir tot", encara que entén que "no és prioritari abordar ara la successió de Rubalcaba".