El sisme financer
El FROB porta als tribunals la cúpula del Banco de Valencia
Els administradors veuen «irregularitats greus» en la gestió d'Olivas i altres càrrecs

Protesta a la seu de Bancaixa per demanar que es depurin responsabilitats, ahir, a València. /
Va ser president de la Generalitat Valenciana durant gairebé un any, del juliol del 2002 al maig del 2003, però molts espanyols l'han començat a conèixer no per la seva trajectòria política, sinó per la seva gestió com a president del Banco de Valencia, de Bancaixa i el seu càrrec de vicepresident de Bankia. Si encara quedava algú sense saber qui és José Luis Olivas, el pandemònium financer li ha donat una altra oportunitat: ahir va transcendir que els administradors del Fons de Reestructuració Ordenada Bancària (FROB) que estan al capdavant del Banco de Valencia des de la intervenció del Banc d'Espanya han denunciat a l'Audiència Nacional els anteriors directius del banc, entre ells, Olivas i l'exconseller delegat Domingo Parra.
Els administradors asseguren haver detectat una sèrie d'«irregularitats greus» que poden ser constitutives de «diversos delictes», i per això han demanat la «immediata actuació de l'Audiència Nacional» a causa de la «naturalesa» de les accions descobertes, «del nombre de possibles afectats i de la repercussió en l'economia nacional». Van arribar a aquestes conclusions després de demanar una investigació independent que va culminar en un informe pericial que incrimina Olivas i el seu equip.
Notícies relacionadesUN ALTRE PROCÉS OBERT / L'escrit del FROB, firmat el 5 de juny, va ser remès al jutjat d'instrucció número 3 de València, on ja existeix un procés obert contra els exdirectius del Banco de Valencia arran d'una querella presentada per petits accionistes que els acusen de falsedat comptable, administració deslleial i delicte societari. El jutge tenia previst començar a prendre declaració als 27 imputats el 25 d'abril, però va decidir ajornar-ho a l'espera de noves diligències, entre elles, l'informe del FROB.
El president de la Comunitat Valenciana, Alberto Fabra, va defensar que els exgestors van aplicar criteris «buscant el millor per a les entitats» però va defensar que «paguin» si van cometre irregularitats. L'oposició va exigir transparència i depurar responsabilitats.
- "Posa’t faldilla i et posaré un 7"
- 5.000 milions d’inversió Espanya proposa Mora la Nova per acollir una de les gigafactories europees d’intel·ligència artificial
- Un astre etern Messi esborra la síndrome de l’impostor a l’Inter Miami
- Justícia europea L’opinió de l’Advocat General sobre la retirada de la immunitat europarlamentària a Puigdemont s’ajorna sine die
- Els mals hàbits dels ‘boomers’ desafien el sistema de salut
- EL MERCAT BLANC-I-BLAU L’Espanyol fitxa Kike García, cinquè reforç a cost zero
- ‘overbooking’ a la porteria Ter Stegen s’acosta ara a un perillós dilema
- El primer fitxatge blaugrana "Per fi ha arribat el dia"
- Música urbana Bad Gyal mana el dia inaugural del Share Festival
- POLÈMICA Madrid canvia la llei per donar més control als concerts del Bernabéu