Justícia europea
Ajornada sine die l’opinió del TJUE sobre la immunitat de Puigdemont
L’expresident, Comín i Ponsatí van demandar el Parlament Europeu per retirar-los la protecció parlamentària el 2021

L’opinió de l’advocat general del Tribunal de Justícia de la Unió Europea sobre l’aixecament de la immunitat a Carles Puigdemont, Toni Comín i Clara Ponsatí, eurodiputats de Junts durant l’anterior legislatura (2019-2024), s’ha ajornat sine die. Maciej Szpunar havia de publicar la seva opinió no vinculant el 26 de juny, però fonts del tribunal confirmen que s’ha ajornat i que encara no hi ha nova data de publicació. El TJUE té sobre la taula una demanda dels tres contra el Parlament Europeu per la seva decisió el març del 2021 de retirar-los la protecció parlamentària a petició del Tribunal Suprem, que els volia jutjar per sedició, malversació i desobediència pel referèndum de l’1-O.
Els tres el van impugnar davant els tribunals de la UE denunciant diverses irregularitats en el procediment. Ara ja no són eurodiputats –Comín perquè no pot recollir l’escó–, però la demanda continua a Luxemburg.
El cas del suplicatori va generar controvèrsia entre el 2020 i el 2021 en el marc del tercer intent d’Espanya d’extradir Puigdemont, Comín i Ponsatí, residents a Bèlgica llavors. El procés a l’Eurocambra va estar marcat per la dimensió política del cas, ja que en aquell moment la retirada de la immunitat era un pas clau per a l’entrega de l’expresident. Ara mateix, cap dels tres és eurodiputat i la seva situació ha canviat. El jutge d’instrucció del Suprem Pablo Llarena s’ha negat a aplicar l’amnistia a Puigdemont i Comín mantenint les ordres de detenció nacionals contra ells per malversació.
- Apunt No ens semblava bé que Lamine guanyés
- Obituari Mor Claudia Cardinale, gran mite del cine italià
- Cercles concèntrics El somni del cotxe ‘del poble’ europeu
- Urbanisme BCN estudia convertir en un passeig el tram sense cobrir de la Ronda del Mig
- Sondeig Collboni es consolida davant d'una oposició escapçada
- Sector en crisi El Congrés debat la reducció de l’IVA del peix per mirar de reactivar el consum
- Violència de gènere Igualtat diu que les «incidències» amb les polseres no han posat «en risc» les víctimes i carrega contra la fiscalia per generar «alarma»
- Congrés El Govern no aclareix si Espanya anirà al Mundial de Futbol 2026 si hi va Israel
- Cap a Lituània Un avió militar espanyol amb Robles a bord pateix un intent d'anul·lar el seu GPS al seu pas per la ciutat russa de Kaliningrad
- La Fiscalia de Girona ja va alertar sobre la desprotecció de les víctimes de maltractament