DETINGUDA A BAIONA
La jutge envia la presó la presumpta etarra Eider Zuriarrain
La terrorista va fugir després de l'arrest, fa un any, de Beobide, que la va captar per integrar un 'talde' de legals

Fotografia difosa per la Guàrdia Civil de l’etarra Eider Zuriarrain Mendiguren, detinguda aquest dijous a Baiona. /
El Tribunal d'Apel·lació de Pau ha decretat l'ingrés a la presó de la presumpta etarra Eider Zuriarrain Mendiguren, detinguda avui al País Basc francès, fins que dimarts que ve s'examini l'ordre europea de detenció emesa per Espanya contra ella.
El Tribunal ha decidit el seu empresonament a la presó de Seysses, a prop de Tolosa, mentre es tramita l'euroordre amb vista a la seva entrega a Espanya, tràmit que s'acostuma a prolongar durant diverses setmanes, en funció dels recursos. La dona està acusada de cooperació amb banda armada.
La presumpta etarra, que treballava com a professora a laikastolade Baiona des de començament de curs, al setembre, vivia a la localitat bascofrancesa d'Urrugne i ha estat detinguda al seu domicili a les 8.40 hores.
Zuriarrain, nascuda a Bilbao el 1979, va fugir d'Espanya després de la detenció, el 13 de febrer del 2010, del presumpte etarra Ibai Beobide Arza a la localitat guipuscoana de Villabona. El seu nom figurava des del febrer de l'any passat a la llista dels terroristes més buscats per la Guàrdia Civil, que l'acusa d'haver acollit al seu domicili el 2009 Euri Albizu Tellería i d'ajudar a fugir a França Beobide fent tasques de llançadora amb la missió de detectar la presència policial.
Captada per Beobide
Notícies relacionadesLa detinguda va ser captada per Beobide per integrar un dels trestaldesde legals que pretenia crear, l'any passat, a Guipúscoa i Biscaia. Detingut fa un any quan circulava en bicicleta entre les localitats guipuscoanes d'Asteasu i Villabona, Beobide, àlies Manex,es va encarregar de dinamitzar els taldes Imanol, Ezpalai Algorta(Biscaia).
A les seves ordres va arribar a tenir 15 membres de la banda entre pistolers i col·laboradors, alguns dels quals van aconseguir fugir, com l'ara detinguda, Javier Atristain --també arrestat i líder deltaldeImanol--, Ekiñe Eizaguirre --presumptament líder del grupEzpala-- i Jone Lozano, nòvia d'Ibon Rosales, detingut a Catalunya després de ser captat per Beobide.
- Pep Guardiola i Cristina Serra, a prop de firmar el divorci
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Genealogia ¿Qui era la mare del nou Papa, Lleó XIV? Així era Mildred Martínez
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Mor Margot Friedländer, supervivent de l’Holocaust
- Nou Pontífex Parla l'investigador de Tortosa que va dissoldre la secta Sodalicio del Perú: "El papa Lleó XIV va tenir un paper imprescindible"
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família de Barcelona convidarà el Papa Lleó XIV pel centenari de Gaudí al juny de 2026
- Febre per Bad Bunny: 10 concerts a Madrid i 2 a Barcelona
- Mor James Foley, el director predilecte de Madonna i responsable de dues pel·lícules de la saga ‘Cincuenta sombras de Grey’