DETINGUDA A BAIONA

La jutge envia la presó la presumpta etarra Eider Zuriarrain

La terrorista va fugir després de l'arrest, fa un any, de Beobide, que la va captar per integrar un 'talde' de legals

Fotografia difosa per la Guàrdia Civil de l’etarra Eider Zuriarrain Mendiguren, detinguda aquest dijous a Baiona.

Fotografia difosa per la Guàrdia Civil de l’etarra Eider Zuriarrain Mendiguren, detinguda aquest dijous a Baiona. / EFE

1
Es llegeix en minuts
EFE / Madrid

El Tribunal d'Apel·lació de Pau ha decretat l'ingrés a la presó de la presumpta etarra Eider Zuriarrain Mendiguren, detinguda avui al País Basc francès, fins que dimarts que ve s'examini l'ordre europea de detenció emesa per Espanya contra ella.

El Tribunal ha decidit el seu empresonament a la presó de Seysses, a prop de Tolosa, mentre es tramita l'euroordre amb vista a la seva entrega a Espanya, tràmit que s'acostuma a prolongar durant diverses setmanes, en funció dels recursos. La dona està acusada de cooperació amb banda armada.

La presumpta etarra, que treballava com a professora a laikastolade Baiona des de començament de curs, al setembre, vivia a la localitat bascofrancesa d'Urrugne i ha estat detinguda al seu domicili a les 8.40 hores.

Zuriarrain, nascuda a Bilbao el 1979, va fugir d'Espanya després de la detenció, el 13 de febrer del 2010, del presumpte etarra Ibai Beobide Arza a la localitat guipuscoana de Villabona. El seu nom figurava des del febrer de l'any passat a la llista dels terroristes més buscats per la Guàrdia Civil, que l'acusa d'haver acollit al seu domicili el 2009 Euri Albizu Tellería i d'ajudar a fugir a França Beobide fent tasques de llançadora amb la missió de detectar la presència policial.

Captada per Beobide

Notícies relacionades

La detinguda va ser captada per Beobide per integrar un dels trestaldesde legals que pretenia crear, l'any passat, a Guipúscoa i Biscaia. Detingut fa un any quan circulava en bicicleta entre les localitats guipuscoanes d'Asteasu i Villabona, Beobide, àlies Manex,es va encarregar de dinamitzar els taldes Imanol, EzpalaAlgorta(Biscaia).

A les seves ordres va arribar a tenir 15 membres de la banda entre pistolers i col·laboradors, alguns dels quals van aconseguir fugir, com l'ara detinguda, Javier Atristain --també arrestat i líder deltaldeImanol--, Ekiñe Eizaguirre --presumptament líder del grupEzpala-- i Jone Lozano, nòvia d'Ibon Rosales, detingut a Catalunya després de ser captat per Beobide.