EL NOU FINANÇAMENT AUTONÒMIC
El PSC respecta l'opinió de Jordi Pujol però reitera que CiU s'ha de sumar a l'acord
El secretari d'Organització del PSC, José Zaragoza, ha assegurat avui en roda de premsa que respecta l'opinió de l'expresident de la Generalitat Jordi Pujol, que considera que l'acord de finançament incompleix l'Estatut, però ha tornat a instar CiU a sumar-se a l'acord perquè "encara hi són a temps".
"L'acord de finançament és una aplicació rigorosa de l'Estatut", ha reivindicat Zaragoza davant les declaracions d'avui de Pujol, i ha opinat que CiU s'ha "obsessionat amb un error" i, davant la seva posició, el socialista estima que "sembla que s'hagin enfadat" perquè els catalans hagin aconseguit un sistema de finançament just i solidari.
Pel que fa a les declaracions que l'eurodiputat de CiU Ramon Tremosa va fer ahir a Europa Press, en què considerava que l'Estatut no era necessari per aconseguir el nou model, Zaragoza ha dit: "És clar que feia falta".
Les dues cares de CiU
El secretari del PSC ha assegurat que molts dirigents de CiU tenen dues cares, ja que en privat reconeixen que l'acord de finançament ha superat totes les expectatives però en públic diuen tot al contrari per qüestions de partit i intenten "treure brillantor a la victòria de Catalunya".
Notícies relacionadesPels socialistes catalans, el PP ha emprès una ofensiva a la resta d'Espanya per tractar de desqualificar l'acord i donar una imatge "sectària i mentidera" de Catalunya, actitud d'una "demagògia que recorda la que van utilitzar" quan es va aprovar l'Estatut.
Davant aquesta "ofensiva grollera amb aires xenòfobs" del PP, CiU "no defensa Catalunya", ha opinat Zaragoza, que ha demanat que demostrin "més sentit unitari". Mentre que amb els vots als socialistes es fa una "Espanya més plural", amb l'ofensiva del PP es propicia una "Espanya més confrontada", ha recalcat Zaragoza.
- Plagues de l’estiu Més mosquits, paneroles i arnes: Catalunya es prepara per a un ‘boom’ d’insectes i plagues en els pròxims mesos
- Equipaments La diputació traslladarà oficines a un edifici tancat des del 2010
- PAU 2025 ¿Què se n’ha fet de l’Eric i el Pau, els dos alumnes que van treure la millor nota en la selectivitat de l’any passat a Catalunya?
- Convocatòria 824 Uns 2.000 funcionaris pendents d’un trasllat dins de la Generalitat poden no tenir plaça fins al setembre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça arrenca el ‘sí’ de Joan García i es disposa a pagar els 25 milions de la seva clàusula de rescissió
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- SECTOR IMMOBILIARI El Govern central deixarà sense fons per construir habitatge a les comunitats del PP si no blinden la VPO de per vida
- Mediterràniament Quim Gutiérrez, Georgina Amorós i Biel Juste protagonitzen l'anunci d'estiu d'Estrella Damm
- Transport públic a Catalunya El Govern ampliarà la bonificació dels bitllets de trens regionals al 60% a partir de l'1 de juliol
- Previsió de l’Aemet Torna la calor: els termòmetres pujaran a partir d’aquest dijous a tot Espanya i arribaran de nou a màximes de 40 graus