De cara a l'estiu del 2020

Territori licita la construcció d'un tercer carril a la C-17 entre Granollers i Parets del Vallès per 12 milions

El pla d'actuacions per millorar la capacitat de la via preveu una inversió total de 45 milions d'euros

Trànsit a la C-17, en una imatge d’arxiu.

Trànsit a la C-17, en una imatge d’arxiu. / JOSEP GARCÍA

2
Es llegeix en minuts
acn

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha obert una licitació de les obres per construir un tercer carril a la calçada en sentit sud de la C-17, en el tram entre Granollers i Parets del Vallès, per un import de 12,2 milions d’euros. Està previst que els treballs comencin l’estiu del 2020 i tinguin un termini d’execució de 18 mesos. 

Les obres implicaran també una reordenació dels accessos a la via. Aquesta és la primera obra que es licita del pla d’actuacions per millorar la capacitat, la funcionalitat i l’accessibilitat d’aquesta via. El conjunt de mesures d’aquest pla comportaran una inversió total estimada de 45 milions d’euros.

La C-17 registra congestions de trànsit, en especial a les hores punta, alhora que té problemes d’accessibilitat. Diàriament circulen pel tram de la C-17 comprès entre les autopistes AP-7 i C-33 i la carretera BV-1432 prop de 90.000 vehicles i es creu que durant els pròxims deu any puguin augmentar fins als 100.000 diaris.

En aquest sentit, hi ha tres zones amb nivells d’intensitat diferenciades, la primera entre l’enllaç de la C-17 amb l’AP-7 al sud de Parets i l’enllaç de la C-17 amb les autopistes AP-7 i C-33, el segon entre aquest i la Ronda Sud de Granollers i el tercer entre Granollers i Lliçà d’Amunt. Les actuacions previstes s’adapten a cadascun d’aquests trams i busquen millorar la seguretat i la funcionalitat de la via, així com reordenar i millorar els accessos i enllaços.

Tercer carril

En concret, la conselleria impulsa ara la licitació de la construcció d’un tercer carril i la reordenació dels accessos a la calçada sentit Barcelona, entre l’enllaç amb la C-35 i la Ronda Sud de Granollers (C-352). El projecte contempla una longitud de quatre quilòmetres i comprèn els municipis de Granollers, Lliçà de Vall i Parets del Vallès. El carril addicional es construirà integrant com a tercer carril el ramal que s’incorpora des de la Ronda Sud de Granollers, fins a passat l’enllaç amb la C-35, on actualment la carretera ja té tres carrils.

Aquesta ampliació comporta també l’adaptació de les connexions dels ramals d’entrada i sortida dels enllaços. En concret, els accessos des dels enllaços de la carretera C-155, que uneix Sabadell amb Lliçà de Vall, i de la C-35 es canalitzaran a través dels carrils dels polígons industrials de la zona i d’una nova sortida des del tronc de la C-17 al quilòmetre 17. Els accessos directes s’anul·laran i es vehicularan a través dels enllaços i la sortida esmentats.

Finalment, per absorbir el trànsit que es generarà els pròxims anys a les zones industrials de Parets, es remodelarà l’actual enllaç entre la C-35 i la C-17. També està previst construir una passarel·la per als vianants i les bicicletes per permeabilitzar la C-17 en l’àmbit d’aquesta ciutat.

Notícies relacionades

De cara al futur, està previst que pròximament es licitin les obres de millora dels trams la Garriga-Tagamanent i Tagamanent-Centelles, així com les de reforma de l’accés des de Sant Martí de Centelles. A més, els projectes per construir un tercer carril sentit nord a la C-17 estan en una fase avançada de redacció, amb la previsió que es liciti la primavera que ve, i l’ordenació dels accessos i la formació d’un enllaç nou entre Granollers i Lliçà d’Amunt. Es treballa també en les projectes per millorar l’accessibilitat a Montmeló i Mollet i a Martorelles en l’àmbit de la Vinyota.

Més notícies de Parets

Temes:

Granollers