On Catalunya
AGAFA PA I SUCA
Rosalía, la ‘foodie’ definitiva

Que Rosalía pestanyegi pot provocar un huracà a l’altra punta del món. Els moviments de la diva, per molt imperceptibles que siguin, s’ausculten amb fervor detectivesc. Les fotos que penja a Instagram s’analitzen píxel a píxel. Tot el que faci i digui interessa exageradament. No obstant, el que més atenció desperta, amb diferència, són els restaurants on menja l’artista catalana quan és a Espanya.
Sense voler-ho, Rosalía s’ha convertit en la ‘influencer’ gastronòmica amb més poder d’aquest país. No hi ha crític gastronòmic, tiktoker o foodie d’Instagram que pugui competir amb la seva autoritat; és igual el prestigi o el nombre de ‘followers’ que tinguin. Un simple i breu tuit elogiant les truites del bar El Pollo del Raval va provocar un terratrèmol i va omplir fins a la bandera un espai que, des d’aleshores, no m’atreveixo a visitar. Tant és que El Pollo hagués rebut abans els elogis de la premsa especialitzada; fins que Rosalía no va flipar amb les seves truites, el bar només existia per uns quants.
El mal menjar
Notícies relacionadesEl mal menjarAquests dies hem vist Rosalía disfrutant de l’hostaleria madrilenya. L’establiment afavorit amb el premi gros ha sigut Casa Macareno, una taverna castissa que segurament serà impracticable molt temps. L’autora de ‘Motomami’ ha generat una allau d’articles a la xarxa, tots amb el mateix encapçalament: «Així és Casa Macareno, el restaurant que Rosalía ha posat de moda».
Ara, per a un restaurant, una foto de Rosalía val més que mil bones crítiques d’experts en la matèria. Més que mil posts patrocinats en els comptes foodies més hot d’Instagram. Moltíssim més que el que pugui recomanar aquest xarlatà en aquesta humil columna. ¡Tra tra!
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Medicina La cirurgia plàstica arrasa entre els aspirants MIR
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- Sentència judicial Condemnat un pare per agredir un home que havia tocat el seu fill en una piscina de Lleida
- A Sagrada Família Barcelona compra un altre bloc de pisos a l'Eixample per tanteig i retracte
- Mamarazzis Pep Guardiola i Cristina Serra, a prop de firmar el divorci
- Nou pontificat El Papa defensa en la seva primera homilia una Església que faci front als que la ridiculitzen i menyspreen
- IRPF Compte amb llençar les teves declaracions d’hisenda d’anys anteriors: poden investigar-les
- Dia d’Europa Illa reclama reforçar la UE davant les «amenaces» dels aranzels i la guerra a Ucraïna