Drama correcte però molt convencional

Un fotograma de la película La vida ante nosotros
La vida ante nosotros és la història real d’una família, un matrimoni i la seva filla adolescent, que durant l’ocupació nazi de París va passar dos anys, amagada en unes golfes minúscules. No hi ha res a la pel·lícula de Nils Tavernier que estigui especialment malament. Hi ha cert ofici en la direcció, les interpretacions són correctes (i la presència de Sandrine Bonnaire sempre ho millora tot) i no hi ha excessos sentimentals ni solucions efectistes. Però hi ha una cosa que es gira en contra seu: és excessivament convencional, a tots els nivells.
És convencional tant en la seva escriptura (la forma de filar el relat, la psicologia dels personatges) com en la seva posada en escena i les seves decisions de càmera. I la manera de repuntar la ficció amb imatges documentals, així com d’establir un vincle final amb les persones reals, és mandrosa, fins i tot tosca. És cert que hi ha alguna troballa en relació amb el personatge més jove, l’adolescent (Violette Guillon), que sosté la família i es nega a descartar la possibilitat del canvi. Funcionen la forma amb què entra la llum en el relat a través d’ella i la idea del terrat (oposada a la de la tancada) com a representació de l’esperança. Però són encerts aïllats en una proposta amb una cal·ligrafia i una dimensió emocional convencionals.
Notícies relacionades‘La vida ante nosotros’
Nils Tavernier (Estrena: 14/3/2025)
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols