L’alegria contagiosa de Yumiko Igarashi
La il·lustradora de ‘Candy Candy’, una de les dibuixants japoneses més reconegudes, visita el Manga Barcelona, on es reuneix amb els seus fans. "Els otakus estrangers són molt més alegres que al Japó", assegura.
Amb un vestit clapejat vermell, una corbata de llacet que hi fa joc i unes orelles roses de gat "comprades a Itàlia", l’artista de manga japonesa Yumiko Igarashi (Asahikawa, 1950) va arribar dijous al Manga Barcelona, que celebra la 30a edició aquest any a la Fira Gran Via de l’Hospitalet, sense esborrar ni un moment el somriure, per reunir-se amb els seus seguidors catalans. "Els otakus [els fans de la cultura japonesa] estrangers són molt més alegres que al Japó. A mi m’agraden les persones alegres", va dir la il·lustradora de Candy Candy, després de conèixer alguns dels seus seguidors més joves. "M’encanta conèixer-los a tots. Quan ells van néixer jo ja dibuixava".
L’artista, de 74 anys i amb més de 50 de trajectòria, segueix en actiu, convertida en una de les dibuixants més importants del manga femení. Tot i que, si li pregunten per aquesta responsabilitat, Igarashi en renega: "No crec que pugui ser mestra i anar al davant dels altres artistes".
Influència primerenca
La realitat és que va ser una de les pioneres del manga japonès femení, un sector que fins llavors estava acaparat per homes. "Quan vaig començar en aquest món, les tres grans editorials buscaven autores dones de shojo [la categoria del manga dirigida especialment al públic femení adolescent]. Així que als 18 anys vaig començar a treballar. En aquell moment, a finals dels 60, va florir aquesta indústria", assenyala.
Igarashi va desenvolupar la passió pel manga a Sapporo, al nord del Japó, gràcies a la influència del seu pare, que, quan ella tenia tan sols 4 anys, li comprava animes cada mes. "Jo volia ser nòvia d’un mestre com Osamu Tezuka, però vaig arribar tard. Quan el vaig conèixer ja tenia dona i fills", va voler fer broma sobre un dels seus referents.
"Amb 24 anys vaig dibuixar Candy Candy i ja en feia set que em dedicava a això. Em va ajudar moltíssim el suport de tothom, dels fans, i vaig prendre consciència que podia ser un mangaka", va dir l’artista sobre la creació que va marcar un abans i un després en la seva carrera. Un manga que va vendre 13 milions d’exemplars i va guanyar el primer premi Kodansha Manga per a shojo el 1977. Llavors tots els dibuixos es feien a mà i la il·lustradora recorda passar tres dies per dibuixar l’última escena del llibre, feta amb la tècnica del puntillisme.
Notícies relacionadesDesprés del gran èxit d’aquest manga japonès, Igarashi va decidir començar a estudiar, investigar i formar-se per ser mangaka. Però des d’aleshores el món del manga ha canviat molt. "Hi ha joves que volen dibuixar com jo, pintant a mà, però la digitalització ja està molt avançada. Els dibuixos que necessiten molta precisió surten més bé digitalment", admet l’artista japonesa.
Assegura que manté la passió del primer dia i que continuarà dibuixant fins que tingui il·lusió per fer-ho: "El més important és que no deixi d’agradar-me mai el manga, perquè llavors ja no podria dibuixar més".
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- COMUNITAT DE RECERCA El grup assenyalat pels abusos de Flecha a la UB anuncia que es dissol
- CRÍTICA David Bisbal, nadales d’etiqueta i èxits ‘turbo’
- Hisenda El Govern recula i els aturats no hauran de presentar declaració de la renda
- Relacions entre socis Junqueras es veurà amb Sánchez per «obligar-lo a complir» els pactes amb ERC
- Estrena de cine ‘Zodiac Killer Project’: el mirall en què el ‘true crime’ s’hauria de mirar
- Segons la consellera de Drets Socials El Govern i les entitats socials han pogut reallotjar 120 de les 180 persones vulnerables que habitaven al B9
- Actor amb problemes Tylor Chase, l’exestrella infantil de Nickelodeon que ara viu al carrer
