Reaccions a la mort de Villargona: «Ha sigut un autor europeu de primer ordre»
L’expresidenta de l’Acadèmia del Cinema Català i productora del cineasta remarca el seu talent i «obsessió» pel cine

La productora Isona Passola ( productora de Pa Negre ) ens porta a 5 llocs de Ciutat Vella
La presidenta de l’Ateneu Barcelonès i productora i directora de cine, Isona Passola, ha destacat aquest diumenge Agustí Villaronga com un «autor europeu de primer ordre». «Se n’ha anat un dels grans, i no només cinematogràficament», ha remarcat en declaracions a RAC-1, on ha remarcat el seu talent i la seva «obsessió» pel cine. «Era una grandíssima persona. Tothom qui ha estat amb ell l’ha estimat moltíssim. Les pel·lícules queden», ha conclòs. Villaronga ha mort la matinada d’aquest diumenge als 69 anys a causa d’un càncer. Passola ha destacat que a l’estiu va deixar la quimioteràpia per acabar una pel·lícula que estava fent. «Tenia un gran sentit de la responsabilitat pel cine», ha dit.
Passola ha assenyalat que Villaronga ha funcionat com un autor europeu i que ha sigut «molt internacional quan ha parlat de coses molt locals». Ha recordat que ‘Pa negre’ és al catàleg de Paulo Branco, el gran productor europeu. La trilogia que formava amb ‘Incerta glòria’ i ‘El mar’, ha opinat, «li va donar un arrelament» en un món en què «tots els referents són americans».
Justícia i compassió
Notícies relacionadesLa productora i directora va indicar que Villaronga va passar les vacances de Nadal a Mallorca, on va néixer, i just quan tornava es va precipitar tot. Gairebé sempre ha viscut a Barcelona. D’ell ha destacat la seva «sensibilitat tremenda i sentit de la justícia i de la compassió», a més del seu «pensament budista». Ha afegit que alhora també tenia un «temperament fortíssim i era tossut com una mula». «Era un ésser formidable, amb molt sentit de l’humor. Ha mort fent el que més li agradava», ha resumit.
Passola també ha explicat que la pel·lícula que rodava aquest estiu, una coproducció basca, està pràcticament acabada.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032