Cine
Els premis Gaudí sumen noves categories per al 2023
Les bases afegeixen millor guió adaptat, millor direcció novella i millor interpretació revelació i el premi del públic s’obre al documental i a l’animació

Els premis Gaudí de l’Acadèmia del Cinema Català comptarà amb tres noves categories: millor guió adaptat, millor direcció novella i millor interpretació revelació.
El termini d’inscripcions per participar en la pròxima edició, la 25a, s’ha obert aquest dimecres i hi podran optar produccions catalanes (llargmetratges de ficció, documentals i d’animació) estrenades en sales durant 2022 (amb una permanència en pantalla mínima de set dies no necessàriament consecutius), entenent per «pel·lícula catalana» la que compta amb un mínim del 20% de producció local i acredita la participació de talent català almenys amb 6 punts, segons els criteris recollits en les bases.
Com a novetat, l’Acadèmia ha afegit el premi al millor guió adaptat, que se suma al de millor guió original; i dues categories per reconèixer el nou talent: Millor direcció novella i millor interpretació revelació.
Premi especial del públic
També el premi especial del públic s’obre a les finalistes a millor pel·lícula documental i millor pel·lícula d’animació, que optaran juntament amb les produccions nominades a millor pel·lícula en llengua catalana i millor pel·lícula en llengua no catalana.
Reprenent la línia de treball sobre la diversitat iniciada el 2021, l’Acadèmia del Cine Català tornarà a recollir dades sobre edat, gènere, orientació sexual, diversitat funcional, origen ètnic o racial i classe social, tant dels personatges que apareixen a la pantalla, com de l’equip humà que ha fet possible les pel·lícules inscrites.
Curtmetratges
Quant als curtmetratges, podran participar-hi tots els qualificats entre l’1 d’octubre de 2020 i el 30 de setembre de 2022 que no s’hagi presentat anteriorment als Premis Gaudí, dels quals una comissió de preselecció externa designada per la Junta directiva de l’Acadèmia, seleccionarà un mínim de 10 i un màxim de 15 curtmetratges finalistes.
Notícies relacionadesDe la mateixa manera, una comissió de preselecció s’encarregarà d’escollir les 10 pel·lícules europees, estrenades a Catalunya entre el 23 d’octubre del 2021 i el 21 d’octubre del 2022, que competiran en la primera ronda de votacions en la categoria de millor pel·lícula europea.
En la categoria de millor pel·lícula per a televisió, podran competir els films produïts per empreses catalanes i emesos durant el 2022. Totes les produccions es podran inscriure telemàticament fins al dijous 29 de setembre a les 14 hores.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"