Testimoni dels canvis

Mor Ferran Freixa, el fotògraf del pas del temps

  • La seva obra va oscil·lar entre l’intimisme i la captura de les arquitectures catalanes

Ferran Freixa durante su ponencia en el Seminario de Fotografía y Periodismo de Albarracín (Teruel), en octubre de 2014.

Ferran Freixa durante su ponencia en el Seminario de Fotografía y Periodismo de Albarracín (Teruel), en octubre de 2014. / JOSEP GARCIA

1
Es llegeix en minuts

El fotògraf Ferran Freixa ha mort aquest diumenge als 71 anys d’edat. Amb una vasta obra, que ha sigut recollida tant en exposicions com a les mateixes col·leccions del MNAC, l’IVAM, el Museu Reina Sofia i la Biblioteca Nacional de França, Freixa va destacar, sobretot, per les seves imatges d’interiors i de projectes d’arquitectura, així com una via més intimista sobre objectes quotidians que, mitjançant l’aplicació de llum tènue, ubicava en altres temps. De la seva fracció arquitectònica destaca el reportatge realitzat amb les restes del Liceu, després del seu aparatós incendi, el 1994.

Notícies relacionades

Amb tot, el gran tema que unia les seves diverses aproximacions va ser el temps. O, en concret, el pas d’aquest, fenomen amb el qual ell mateix havia confessat estar fascinat. Per aquesta raó, i armat amb una càmera de format mitjà i trípode, va buscar donar als espais una evocació d’èpoques passades. Per exemple, en una sèrie d’imatges sobre els comerços de Barcelona, el 1979.

Nascut el 1950, Freixa va iniciar la seva activitat artística amb estudis de dibuix i pintura el 1965. El 1969 entra al món de la fotografia i el disseny gràfic de manera autodidacta i comença a treballar en els camps de la moda, la indústria i la publicitat. És el 1978 quan s’endinsa en la fotografia d’arquitectura i interiorisme, col·laborant amb els millors professionals i difonent la seva obra en publicacions nacionals i internacionals.

Temes:

MNAC