Crítica de cine
‘Voces rotas’: memòria del cine francès
Héctor Faver torna al territori de la ficció amb la història d’una crisi de parella i una relació tempestuosa
Sense fer un tomb absolut a la seva trajectòria, el director Héctor Faver orienta els seus interessos en una altra direcció després de realitzar, entre el 1992 i el 2017, tres pel·lícules (documentals o metafòriques) sobre l’Holocaust (‘La memoria del agua’), els desapareguts a l’Argentina durant la dictadura militar (‘Invocación’) i la manifesta impunitat actual davant els crims del franquisme (‘Lesa humanitat’).
Notícies relacionadesAra torna al territori de la ficció amb la història d’una crisi de parella i una relació tempestuosa. Però ho planteja de manera peculiar. Com va fer John Cassavetes a ‘Shadows’, pel·lícula sorgida d’un taller d’improvisació teatral dirigit pel cineasta a Nova York, ’Voces rotas’ neix d’un altre taller d’actors impartit per Faver a Barcelona.
El resultat és una pel·lícula que juga obertament a la distància emocional a través d’una posada en escena, un estil d’actuació i una textura fotogràfica que entronquen amb un determinat cine francès dels anys 60 i amb la seva equivalència literària al nouveau roman. Fáver recrea aquell esperit trencador homenatjant-lo i interrogant-se sobre la pervivència i la validesa de determinades maneres de narrar en cine i en literatura.
- Recomanacions "Inoblidable": el bar de Mataró aclamat per les seves saboroses tapes
- Amb Liam Neeson El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema
- Moderadors de continguts Acord en l’ero de la subcontracta de Meta: Els 2.059 acomiadats a la torre Glòries seran indemnitzats amb 33 dies
- Almenys 7 persones viuen entre ruïnes a les Cases Barates
- Aquest dilluns L’Audiència de Barcelona jutja una àvia per abusar del seu net a Igualada