La colombiana Pilar Quintana guanya el premi Alfaguara de novel·la
La novel·la guanyadora, ‘Los abismos’, mostra la foscor del món dels adults a través dels ulls d’una nena i se situa a la frontera del conte i les mitologies familiars
‘Los abismos’ de l’escriptora colombiana Pilar Quintana ha sigut l’obra guanyadora de la 24a edició del premi Alfaguara de novel·la, dotat amb 145.000 euros. L’autora de ‘La perra’ (2017), que va presentar el seu manuscrit amb el pseudònim de Claudia de Colombia, es confirma amb aquest guardó com una de les veus més poderoses de la nova narrativa hispanoamericana.
En una convocatòria ‘online’, els membres del jurat, Héctor Abad Faciolince, Irene Vallejo, Cristina Fuentes La Roche, Xavi Ayén, Xavi Vidal i Pilar Reyes, han destacat de la novel·la de Quintana (Cali, Colòmbia, 1972) «la seva prosa subtil i lluminosa en la qual la naturalesa ens connecta amb les possibilitats simbòliques de la literatura, i els abismes són tant els reals com els de la intimitat».
Fosc món adult
Notícies relacionadesEntre la frontera del conte i les mitologies familiars, l’autora endinsa el lector, segons el jurat, «en la foscor del món dels adults a través del punt de vista d’una nena que, des de la memòria de la seva vida familiar, intenta comprendre la conflictiva relació entre els seus pares. Amb el teló de fons d’un món femení de dones lligades a la roda d’una nòria de la qual no es poden escapar, l’autora ha creat una història poderosa narrada des d’una aparent ingenuïtat que contrasta amb l’atmosfera dissortada que envolta la protagonista».
L’autora, que va créixer a Cali, volia transmetre en aquesta ocasió algunes de les vivències de la seva infància en una casa anomenada La Selva. Entre la imaginació i l’experiència bascula aquesta obra plena de diàlegs en què s’escolta el no dit i en què el particular es converteix en universal.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Etologia Així ajuda el vincle amb els animals a superar el dolor emocional
- Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
- Nova cita cultural Òmnium Cultural s’alia amb l’IEC per transformar la Nit de Santa Llúcia en l’equivalent literari dels Premis Gaudí
