CRÍTICA DE CINE

'Les Perseides': viatge iniciàtic a través de la memòria històrica

La protagonista és una jove que ha de passar l'estiu en un poble en què no hi ha pràcticament res a fer

zentauroepp53796804 icult les perseides200618093839

zentauroepp53796804 icult les perseides200618093839

1
Es llegeix en minuts
Beatriz Martínez
Beatriz Martínez

Periodista

Ubicada/t a Madrid

ver +

Les Perseides ★★★★

Direcció:  Alberto Dexeus, Ànnia Gabarró

Intèrprets:  Nora Sala-Patau, Eduard Buch, Marta Tremps, Carmela Poch

País:  Espanya

Durada:  70 minuts

Any:  2019

Gènere:  Drama

Estrena:  19 de juny del 2020 (Filmin)

En els últims temps moltes pel·lícules espanyoles han utilitzat el punt de vista adolescent per endinsar-nos al món de contradiccions dels adults des d’una perspectiva profundament reflexiva. Moltes proposen aventures iniciàtiques, però també viatges introspectius. El cas de ‘Les Perseides’ és encara més especial, perquè introdueix una variant inèdita: l’autodescobriment a través de l’herència i la culpa.

Notícies relacionades

Igual com passava a ‘Ojos negros’, un altre formidable projecte de final de carrera de la Universitat Pompeu Fabra (com el que ens ocupa), la protagonista és una jove que ha de passar l’estiu en un poble en què no hi ha pràcticament res a fer. Però ‘Les Perseides’ comença a volar lliure a partir del moment en què sentim unes gravacions del passat en què el pare de la jove, llavors nen, parla amb la mort.

A partir d’aquell moment, a la pel·lícula es colaran els fantasmes del passat, i fins i tot es jugarà amb la idea que pul·lulen en realitat per aquestes terres on centenars de persones van ser enterrades en fosses comunes durant la guerra civil. Així, el relat íntim de la jove es veurà trastocat per la memòria històrica, demostrant que tot el que és personal, és també polític.