TENIA 74 ANYS
Mor el cantant francès Johnny Hallyday
El rocker, conegut com l'Elvis de França, lluitava contra un càncer de pulmó des del març passat
El cantant Johnny Hallyday, conegut com l'Elvis francès, ha mort aquesta matinada a París als 74 anys, víctima d'un càncer de pulmó, segons ha informat la seva dona, Laeticia, a través d'un comunicat difós per l'agència France Press. El rocker ha mort a casa seva a Marnes-la-Coquette, a l'oest de la capital francesa, on havia sigut traslladat des d'una clínica parisenca on havia estat internat els últims sis dies.
Jean-Philippe Leó Smet, nom real del cantant, va anunciar el mes de març passat, a través del seu compte de Twitter, que patia un càncer i que estava en tractament mèdic.
— Johnny Hallyday (@JohnnySjh) 8 de marzo de 2017
"Des de fa uns mesos estic en tractament per unes cèl·lules cancerígenes", explicava l'estrella francesa del rock al seu compte d'aquesta xarxa social el 8 de març passat en un missatge en què es mostrava optimista sobre la seva recuperació ("els meus dies no estan en perill", deia) i criticava les "informacions alarmistes".
El 17 de novembre passat, va ser ingressat d'urgència per una insuficiència respiratòria relacionada amb la seva malaltia. Durant el seu ingrés, Hallyday va rebre una nova sessió de quimioteràpia.
En el comunicat de la seva mort, la seva dona assenyala que "fins a l'últim moment, es va enfrontar a aquesta malaltia que se l'havia estat menjant durant mesos, donant-nos lliçons de vida extraordinàries". D'això n'és prova el seu compte de Twitter, que reflecteix la passió que sentia el rocker per la vida.
Fenomen de masses
Hallyday, nascut a París el 15 de juny de 1943, de pare belga i mare francesa, va ser un autèntic fenomen de masses que va publicar un centenar de discos al llarg d'una carrera de 57 anys en què moltes de les seves cançons van aconseguir ser grans èxits. A França sempre el van comparar i van admirar com si del mateix Elvis Presley es tractés.
Notícies relacionadesEl pare del rock and roll francès i del twist, va guanyar 18 discos de platí des que el 1960 va publicar el seu primer senzill i el seu primer àlbum, titulat, Hello Johnny. Entre els seus temes de rock and roll figuren títols com Rester vivant, O Carole o Noir c'est noir, la versió francesa del Black is black de Los Bravos.
En els seus concerts no faltava mai Requiem pour un fou, un dels seus himnes, o la lírica J'ai pleuré sur ma guitare, o cançons rockeres com Au Cafè de l'Avenir, Oh! ma jolie Sarah, Gabrielle, La fille de l'été dernier, o temes més pop com Quelque chose de Tennessee o country com De l'amour.
- Investigació ¿Quantes hores has de dormir si vius a Catalunya? La Universitat de Columbia ho revela
- ESPORTS ¿Quants diners s'emportaria el Barça per guanyar la Lliga?
- Detectades obres il·legals en una reforma de Consell de Cent
- Tancada des del 2018 Barcelona estudiarà la viabilitat de reobrir la ‘platja de l’Eixample’ el 2026
- Stuani rubrica la salvació i es guanya l’estàtua a Girona
- Multimèdia | 500 dies de guerra: El poder de Putin s’esquerda en plena contraofensiva d’Ucraïna
- Com prendre’s correctament la tensió arterial a casa sense baixar a la farmàcia
- Diners públics El Govern defensa que el seu pacte amb Acciona rebaixa de 1.400 a 492 milions d’euros el cost de la privatització fallida d’ATLL
- Denúncies de l’OCU Consum investiga possibles irregularitats en la venda d’entrades per als concerts de Bad Bunny a Espanya
- Tribunals El jugador de l’Espanyol Álvaro Aguado, acusat de violació, declara davant la jutge que va ser sexe consentit