RODATGE AL PARC AUDIOVISUAL DE TERRASSA

Un cadàver al llit de Mario Casas

L'actor interpreta un exitós empresari acusat d'assassinat al 'thriller' 'Contratiempo', d'Oriol Paulo

Jose Coronado, Bárbara Lennie i Ana Wagener completen el repartiment del segon film del director d''El cuerpo'

3
Es llegeix en minuts
IMMA FERNÁNDEZ / TERRASSA

Mario Casas es fa gran. Encara suporta amb el somriure murri la cridòria de les adolescents, però els seus personatges creixen amb ell. L'últim: un empresari d'èxit acusat d'assassinat a 'Contratiempo', el seu debut al 'thriller', que es roda aquest novembre al Parc Audiovisual de Terrassa. Un vestit a mida que li ha dissenyat Oriol Paulo (Barcelona, 1975), que ja va demostrar el seu bon encert per al gènere com a coguionista de 'Los ojos de Julia' i amb la seva 'opera prima', 'El cuerpo', pel qual va ser nominat al Goya. Ara torna a una altra intriga amb cadàver. El personatge de Casas, Adrián Doria, es desperta un mal dia amb un cadàver al seu llit. És innocent, però li volen penjar el mort. “És un guió meravellós que t'atrapa des del primer minut”, assegura l'actor gallec, al qual acompanyen Jose Coronado, Bárbara Lennie i Ana Wagener en els principals rols. A ells se sumen Francesc Orella, David Selvas, Paco Tous i Iñigo Gastesi. 

Paulo apunta en el seu segon llargmetratge, del qual firma així mateix el guió, a una intriga amb aspectes judicials en la qual manté la narració fragmentada del seu debut. “M'agrada molt fragmentar les històries, però aquesta no té res a veure amb 'El cuerpo', és més calidoscòpica i explico d'on vénen tots els personatges”, explica Paulo durant un descans del rodatge als platós de Terrassa, on s'han construït l'elegant pis del protagonista i un hotel de muntanya d'aire retro.

RERE LA SENDA DE FINCHER

El cineasta se serveix de 'flashbacks' per reconstruir els fets que desemboquen en la presumpta culpabilitat d'Adrián. Durant el transcurs d'una nit, aquest prepararà la seva defensa amb la millor especialista del país, paper que assumeix una Wagener de rossa sofisticada. Però l'aparició d'un nou testimoni de càrrec amenaçarà la seva estratègia. “Jo sóc el contratemps”, revela Coronado, que repeteix amb Paulo després de compondre el torturat inspector d''El cuerpo'. Ara és un pare que viu retirat a la muntanya i li desinfla el salvavides a Adrián. A Lennie li toca en sort ser l'amant del jove, una fotògrafa de moda que entre viatge i viatge el visita fins que “la cosa es torça”.

“Sempre busco esborrar l'actor i que surti el personatge”, apunta Paulo, que ha dibuixat uns personatges adinerats i triomfadors, a excepció del muntanyenc. En qüestió d'estètica, es va deixar guiar per ‘Zodiac’, del seu admirat David Fincher. Hitchcock es va quedar enrere, admet. El que sí que avança és un Mario Casas per al qual la pel·lícula significa “un pas més en la seva carrera”. “És el treball de construcció d'un personatge més dens, amb més matisos i arcs que he fet. Adrián és un noi de trenta anys emprenedor i molt intel·ligent que ho tenia tot: èxit, família, volia menjar-se el món. I de sobte, li ve tot a sobre”. El repte més gran, diu, és el “tu a tu” que manté durant una bona part del metratge amb la professional que intentarà salvar-li la pell. Un ‘tour de force’ que l'intèrpret ha assajat a consciència amb Wagener. 

INTRICAT GUIÓ

Lennie, la seva amante en la ficció, destaca, més enllà del puzle narratiu, la mirada del director “sobre la subtilesa i el detall”. “Li dóna gran importància als detalls, el que és petit compta molt”, valora la premiada actriu de 'Magical Girl', que en els dos últims anys ha viscut l'eclosió als cines després d'anys d'èxit en l'escena de la mà del director Miguel del Arco. 

Notícies relacionades

 

Coronado, que elogia “l'entusiasme que contagia” de Paulo, comenta que 'Contratiempo' convida l'espectador a “convertir-se en investigador privat” per resoldre l'intricat guió. Director i actors prefereixen no donar més pistes sobre una producció que s'ha rodat, a més de Terrassa, en diverses localitzacions de Barcelona i Biscaia i que finalitzarà al desembre a la vall de Núria quan la neu faci la seva aparició. El jove director bascula la història entre el món urbà, amb gran protagonisme de la ciutat de Barcelona, i el rural. “En el rerefons apareixen temes com la pressió social per l'èxit, però abans que res parlo d'emocions humanes”.