Barcelona, protagonista
Píndoles catalanes per a la longevitat
Les filles del fundador del laboratori Sabater-Tobella i propietàries de l’Antiaging Shop de Gràcia ja facturen un milió d’euros amb la seva fórmula comercialitzada amb la marca Salengei.

Només els falta dir-ho a l’uníson per coronar una sincronia gairebé perfecta. Vam néixer...", comença Gloria Sabater, la germana gran. "¡En un laboratori!", resol Cristina Sabater, la segona en aquesta família que van completar, anys més tard, una Silvia i una Ana. Ho diuen perquè els seus pares, Josep Sabater i Tobella i Margarida Sales, van decidir començar la seva pròpia clínica d’anàlisi a casa, com es feia llavors. Després, aquell projecte que creixeria sota el nom Sabater-Tobella va acabar sent el primer laboratori de la Teknon i de l’Institut Dexeus, així com la base catalana del que ara és Synlab, que va ser el grup que va comprar l’empresa portuguesa que els havia adquirit el 2007.
La qüestió és que Gloria i Cristina van néixer en aquell laboratori i hi van créixer, evidentment, molt influïdes. Tant, que la primera va estudiar infermeria, es va especialitzar en citogenètica i citologia i va muntar el seu propi laboratori, un que va acabar integrat a Sabater-Tobella, i va suposar la seva entrada en l’empresa familiar i l’inici de la seva formació en gestió empresarial. La segona es va doctorar en farmàcia, se’n va anar als Estats Units i va començar a rodar per diversos laboratoris, entre els quals, dos de l’FDA –l’agència que regula aliments, medicaments i cosmètics– abans d’aterrar també al laboratori dels pares.
Va ser a l’altre costat de l’Atlàntic que es va començar a interessar per l’univers de l’antienvelliment, i a conèixer suplements dels quals aquí no s’havia sentit ni parlar. Va passar molt de temps formant-se sobre el tema, de manera que quan cap al 2010 va passar a ser una qüestió d’interès també aquí, portava anys d’avantatge. Es va convertir en prescriptora d’amics i familiars. Tornava de cada viatge als Estats Units carregada de productes impossibles de trobar aquí. Així que quan la seva mare, ja jubilada després de la venda del laboratori, va trobar un local buit i va suggerir a les seves quatre filles que muntessin alguna cosa, les dues grans van veure clar que l’oportunitat era portar aquesta espècie de hobby més enllà del seu entorn més pròxim.
El que va començar com una petita botiga anomenada Antiaging Shop es va convertir en l’oportunitat de desenes de productors estrangers per entrar a Espanya. I avui és una empresa que factura 2,5 milions d’euros, que disposa de marca pròpia, que acaba de tancar acords per començar a distribuir-se a Portugal i que negocia per arribar també a Alemanya, somia amb els Països Baixos i els mercats nòrdics en general (pel seu poder adquisitiu) i manté converses per provar sort a la Xina.
Fórmula pròpia
El comerç multimarca que tenen al barri de Gràcia de Barcelona continua suposant el 60% de les seves vendes, però Salengei, la seva marca pròpia, ja els dona el 40% restant, cosa que equival a prop d’un milió d’euros. La seva ambició, de fet, és que algun dia el seu negoci begui en un 80% d’aquesta línia que es ven a "milers" de farmàcies d’Espanya al treballar amb "els majoristes més importants del país". Tenen 20 productes dins de la marca, alguns per mantenir a ratlla l’estrès, d’altres per afavorir el son i la relaxació, d’altres per tenir millor la pell...
Notícies relacionadesNo són exactament barats (el pot més car, 60 càpsules que ataquen directament l’envelliment, voreja els 100 euros) però juguen voluntàriament a això, al fet que el seu producte es distingeixi per exclusiu. La fórmula, reivindiquen, és seva. La van heretar d’un empresari americà el producte del qual distribuïen a Espanya i que va morir sense que la seva família volgués continuar amb el negoci. "El producte era bo, així que vam decidir comprar-lo", recorden les dues germanes Sabater Sales. No han parat d’investigar per millorar les fórmules i poder anar llançant nous articles d’acord amb noves necessitats. Ara, per exemple, s’enfoquen en l’univers femení, i estan començant per un producte pensat per a la menopausa.
Tot això –venen a dir, per justificar el preu– requereix inversió. Han destinat uns 100.000 euros a tota una operació de renovació de marca per començar el capítol internacional, per exemple, i l’expectativa és créixer un 25% en cinc anys, tret que tanquin un acord que les faci despuntar molt més. "És com una roda, fer un rebranding ajuda al mercat nacional, però tenim clar que el creixement passa per l’àmbit internacional, per molt lent i car que sigui", conclouen les dues propietàries, a parts iguals, de Salengei.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Plagues de l’estiu Més mosquits, paneroles i arnes: Catalunya es prepara per a un ‘boom’ d’insectes i plagues en els pròxims mesos
- Equipaments La diputació traslladarà oficines a un edifici tancat des del 2010
- PAU 2025 ¿Què se n’ha fet de l’Eric i el Pau, els dos alumnes que van treure la millor nota en la selectivitat de l’any passat a Catalunya?
- Vacances Missatge urgent de la policia pel que està passant amb les persianes a les segones residències i pisos que passen moltes hores buits
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça arrenca el ‘sí’ de Joan García i es disposa a pagar els 25 milions de la seva clàusula de rescissió
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- SECTOR IMMOBILIARI El Govern central deixarà sense fons per construir habitatge a les comunitats del PP si no blinden la VPO de per vida
- Mediterràniament Quim Gutiérrez, Georgina Amorós i Biel Juste protagonitzen l'anunci d'estiu d'Estrella Damm
- Transport públic a Catalunya El Govern ampliarà la bonificació dels bitllets de trens regionals al 60% a partir de l'1 de juliol
- Previsió de l’Aemet Torna la calor: els termòmetres pujaran a partir d’aquest dijous a tot Espanya i arribaran de nou a màximes de 40 graus