Barcelona, protagonista

Píndoles catalanes per a la longevitat

Les filles del fundador del laboratori Sabater-Tobella i propietàries de l’Antiaging Shop de Gràcia ja facturen un milió d’euros amb la seva fórmula comercialitzada amb la marca Salengei.

Píndoles catalanes per a la longevitat
3
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Només els falta dir-ho a l’uníson per coronar una sincronia gairebé perfecta. Vam néixer...", comença Gloria Sabater, la germana gran. "¡En un laboratori!", resol Cristina Sabater, la segona en aquesta família que van completar, anys més tard, una Silvia i una Ana. Ho diuen perquè els seus pares, Josep Sabater i Tobella i Margarida Sales, van decidir començar la seva pròpia clínica d’anàlisi a casa, com es feia llavors. Després, aquell projecte que creixeria sota el nom Sabater-Tobella va acabar sent el primer laboratori de la Teknon i de l’Institut Dexeus, així com la base catalana del que ara és Synlab, que va ser el grup que va comprar l’empresa portuguesa que els havia adquirit el 2007.

La qüestió és que Gloria i Cristina van néixer en aquell laboratori i hi van créixer, evidentment, molt influïdes. Tant, que la primera va estudiar infermeria, es va especialitzar en citogenètica i citologia i va muntar el seu propi laboratori, un que va acabar integrat a Sabater-Tobella, i va suposar la seva entrada en l’empresa familiar i l’inici de la seva formació en gestió empresarial. La segona es va doctorar en farmàcia, se’n va anar als Estats Units i va començar a rodar per diversos laboratoris, entre els quals, dos de l’FDA –l’agència que regula aliments, medicaments i cosmètics– abans d’aterrar també al laboratori dels pares.

Va ser a l’altre costat de l’Atlàntic que es va començar a interessar per l’univers de l’antienvelliment, i a conèixer suplements dels quals aquí no s’havia sentit ni parlar. Va passar molt de temps formant-se sobre el tema, de manera que quan cap al 2010 va passar a ser una qüestió d’interès també aquí, portava anys d’avantatge. Es va convertir en prescriptora d’amics i familiars. Tornava de cada viatge als Estats Units carregada de productes impossibles de trobar aquí. Així que quan la seva mare, ja jubilada després de la venda del laboratori, va trobar un local buit i va suggerir a les seves quatre filles que muntessin alguna cosa, les dues grans van veure clar que l’oportunitat era portar aquesta espècie de hobby més enllà del seu entorn més pròxim.

El que va començar com una petita botiga anomenada Antiaging Shop es va convertir en l’oportunitat de desenes de productors estrangers per entrar a Espanya. I avui és una empresa que factura 2,5 milions d’euros, que disposa de marca pròpia, que acaba de tancar acords per començar a distribuir-se a Portugal i que negocia per arribar també a Alemanya, somia amb els Països Baixos i els mercats nòrdics en general (pel seu poder adquisitiu) i manté converses per provar sort a la Xina.

Fórmula pròpia

El comerç multimarca que tenen al barri de Gràcia de Barcelona continua suposant el 60% de les seves vendes, però Salengei, la seva marca pròpia, ja els dona el 40% restant, cosa que equival a prop d’un milió d’euros. La seva ambició, de fet, és que algun dia el seu negoci begui en un 80% d’aquesta línia que es ven a "milers" de farmàcies d’Espanya al treballar amb "els majoristes més importants del país". Tenen 20 productes dins de la marca, alguns per mantenir a ratlla l’estrès, d’altres per afavorir el son i la relaxació, d’altres per tenir millor la pell...

Notícies relacionades

No són exactament barats (el pot més car, 60 càpsules que ataquen directament l’envelliment, voreja els 100 euros) però juguen voluntàriament a això, al fet que el seu producte es distingeixi per exclusiu. La fórmula, reivindiquen, és seva. La van heretar d’un empresari americà el producte del qual distribuïen a Espanya i que va morir sense que la seva família volgués continuar amb el negoci. "El producte era bo, així que vam decidir comprar-lo", recorden les dues germanes Sabater Sales. No han parat d’investigar per millorar les fórmules i poder anar llançant nous articles d’acord amb noves necessitats. Ara, per exemple, s’enfoquen en l’univers femení, i estan començant per un producte pensat per a la menopausa.

Tot això –venen a dir, per justificar el preu– requereix inversió. Han destinat uns 100.000 euros a tota una operació de renovació de marca per començar el capítol internacional, per exemple, i l’expectativa és créixer un 25% en cinc anys, tret que tanquin un acord que les faci despuntar molt més. "És com una roda, fer un rebranding ajuda al mercat nacional, però tenim clar que el creixement passa per l’àmbit internacional, per molt lent i car que sigui", conclouen les dues propietàries, a parts iguals, de Salengei.