«LAMINE COBRA EL QUE MEREIX»
Guardiola desitja que Flick duri «molts anys al Barça»
El tècnic del City felicita Flick i Luis Enrique i celebra haver-se classificat per a la Champions, «que ja gairebé és un títol a Anglaterra»

Guardiola, en la conferencia de prensa que ha ofrecido en el Camirall Golf de Caldes de Malavella. /
Per una vegada, Pep Guardiola no ha saldat la temporada amb èxit. No segons l’estàndard d’èxit a què ens ha acostumat el tècnic de Santpedor, a la frontera dels 40 títols conquistats, tot i que el Manchester City guanyés la Supercopa anglesa, i fos finalista de la Cup.
L’èxit l’han obtingut l’entrenador del club de la seva vida, per més que Guardiola hagi estat més temps a la banqueta del City (nou temporades) que a la del Barça (cinc, la primera al filial), i un dels seus millors amics com és Luis Enrique, que ha igualat el mèrit del qual Guardiola va ser precursor; el triplet de Lliga, Copa i Champions en dos clubs diferents.
«Tant de bo Flick duri molts anys al Barça», va remarcar Guardiola, parlant en qualitat d’un culer que té afinitat amb l’entrenador alemany i l’estil que ha implantat o ha mantingut –ha matisat– en el club. «Ha sigut un any extraordinari i no només pel que fa a resultats, gairebé, gairebé perfectes, sinó que aconseguir una mitjana de tres gols per partit demostra que ha fet molt bé les coses», era l’anàlisi d’un col·lega.

Pep Guardiola, el tècnic del Manchester City, a les instal·lacions del Camiral Golf a Caldes de Malavella. /
El «poder» del PSG
Fa un any Guardiola reclamava per al recent fitxat Flick que se li concedís temps i se l’ajudés per dur a terme la seva tasca. No ho ha necessitat. En un any no només ha arrossegat més públic a Montjuïc, sinó que l’equip ha saldat la campanya amb tres títols i es va quedar a tres minuts de classificar-se per a la final de la Champions.
Hauria sigut, en aquest cas, el rival del París Saint Germain que ensinistra Luis Enrique. «¿Ho ha fet bastant bé, no?», va preguntar amb sorna Guardiola, en relació amb la legió de ‘haters’ que té el tècnic asturià. «És un entrenador fantàstic i ha fet un any fantàstic», considera de l’equip parisenc, amb qui es va mesurar a la Champions. «Vam perdre 4-2 i ja em va fer molta sensació de poder, que després s’ha ratificat eliminant el Liverpool, l’Arsenal i l’Aston Villa, que són rivals molt durs i ho sé per experiència», va dir, dels tres conjunts de la Premier.

Lamine Yamal celebra la Lliga a Montjuïc després de l’última jornada contra el Vila-real. /
La comparació inevitable
L’aclaparador triomf del PSG potser decanti cap al seu costat les candidatures per a la Pilota d’Or. El Barça compta amb diversos aspirants, entre els quals Pedri, Raphinha i, sobretot, Lamine Yamal, a punt de renovar amb un supercontracte d’estrella mundial malgrat tenir tan sols 17 anys.
«Si li paguen el que diuen que paguen és perquè s’ho mereix. Els clubs no són tontos i no fan inversions si no creuen en els futbolistes», deia el tècnic, que en la seva època va haver de gestionar un cas semblant amb Lionel Messi i no li va suposar cap problema, tampoc per la creixent fitxa que anava acumulant a cop de títols. «Al Leo li van firmar un contracte alt i li va influir zero, perquè és un animal competitiu».
La comparació es presta per la irrupció semblant que han tingut tots dos, la joventut i la demarcació. «Deixem que faci la seva carrera i d’aquí 10 o 15 anys mirem si se’l pot comparar amb el més gran», pregava Guardiola, que prefereix esperar tot i que no discuteix «com de bo que és Lamine Yamal».
«Deixem que Lamine Yamal faci la seva carrera i d’aquí 10 o 15 anys mirem si se’l pot comparar amb el més gran»
Entrenador del Barça

Messi fa un petó a la seva bota després de marcar el 2-0 del Barça al Manchester United en la final de la Champions-2009 a Roma. /
«Em sorprèn que al City no li interessi», va dir fent broma a continuació, ja que «solen sortir 500 noms a cada finestra de fitxatges». Un d’ells és el de Joan Garcia, a qui aspira contractar el Barça. El City no ha pensat en el porter de l’Espanyol ni en Ter Stegen si marxés del Camp Nou. Seguirà amb Ederson i Stefan Ortega.

Pere Guardiola, Claudia Moreta, David Torras i Pep Guardiola, al Camiral Golf de Caldes de Malavella. /
«Un any difícil»
Guardiola pensa que, en certa manera, la campanya del City no ha sigut un fracàs. «Ha sigut un any difícil», reconeixia davant l’innegable. «A Anglaterra ara ja és un èxit ficar-se a la Champions, ja és un títol clau pel que suposa per a la sostenibilitat dels clubs, per l’aportació financera que representa i per l’autoestima dels jugadors», analitzava el tècnic.
«Cada any és més complicat classificar-s’hi, és el títol més important a Anglaterra», va afegir, alleujat per haver superat els conflictes en el tram final. El City va acabar tercer en una lluita cruel de set equips per cinc places, sense incloure entre ells el Tottenham Hotspur i el Manchester United, dos grans enfonsats a la cua.

Pep Guardiola, el tècnic del Manchester City, en una roda de premsa al Camiral Golf de Caldes de Malavella. /
Salutació de golfistes
Notícies relacionadesGuardiola i el City tenien al davant la disputa del pròxim Mundial de Clubs en què compareixeran amb la plantilla en perfectes condicions, superada la greu crisi de lesions. Un que ja està en bon estat és John Stones, absent les últimes setmanes per lesió.
El defensa citizen va acudir a saludar el seu entrenador, juntament amb Kyle Walker, un ex, al Camiral Golf, l’antigament conegut com PGA Catalunya. És la seu de la setena edició del Legends Trophy de golf, que organitza Guardiola, i el lloc de concentració d’Anglaterra per al duel contra Andorra de dissabte que ve.
- Plagues de l’estiu Més mosquits, paneroles i arnes: Catalunya es prepara per a un ‘boom’ d’insectes i plagues en els pròxims mesos
- Equipaments La diputació traslladarà oficines a un edifici tancat des del 2010
- Col·lapse previsible Nou esfondrament al centre comercial Via Sabadell: cau una altra placa de formigó de 14 tones
- Fermín López: "He escoltat el meu cos i he decidit parar"
- Comunitats autònomes El Govern central talla l’envit del PP i accepta «tots els temes» per salvar la Conferència de Presidents