TELEVISIÒ I MAS
El ‘share’ són els pares

L’ estrena diumenge passat a La 1 de TVE de la pel·lícula rosa semblava un cavall guanyador en termes d’audiència, però no va ser exactament així.
‘BARBIE’ FINS I TOT EN LA CHAMPIONS.
Un servidor sospitava que, atesos els múltiples comentaris que havia generat durant la seva estrena a la pantalla gran, Barbie triomfaria en el share televisiu. A més, durant la setmana havia gaudit d’una bona promoció, i fins i tot Juan Carlos Rivero va citar algun aspecte de la pel·lícula enmig de la final de la Champions.
Crec que aquestes insercions d’autopromoció tenen poca consistència perquè el nostre cervell està centrat en l’emoció del relat i desconnecta de qualsevol detall que no se centri en el que passa al camp. Total, que al final l’aposta de Barbie, encertada, per mi no va calar en els que posseeixen el poder, o sigui, els audímetres. Un 11 pelat, que està bé, però no mata.
'EL DÍA DEL SEÑOR' LÍDER DE LA 2.
I de manera molt tranquil·la, avançant per l’esquerra tots els competidors, la transmissió de la Santa Missa es va convertir diumenge en el programa més vist de La 2, amb un 7,2% d’audiència. Un 7,2% de mitjana. Aquesta xifra, a La 2, és molt rellevant i m’atreveixo a afirmar que moltes cadenes signarien per arribar-hi en qualsevol programa. La cerimònia es va emetre a les 10.30 h, en directe i des de l’església de Sant Pau de Valladolid.
Tot i que és una cadena pública la que emet la cerimònia, l’objectiu final sempre acaba sent l’audiència. Aquí el que em crida l’atenció en un negoci com el de la televisió, en què cada dècima de share es lluita en el fang, és que un programa en què TVE posa tan sols el personal (només faltaria que la celebració necessités alguna productora externa) i emet el que passa en la celebració obtingui una audiència com aquesta.
Notícies relacionadesCap aportació, ni un suggeriment, ni una reunió de continguts, ni una escaleta, ni una entrada improvisada de ningú... Tan sols un locutor, una veu en off de qui no veiem, al principi i al final de la transmissió. Res especial... Res. Un 7,2%.
Que ningú descarti que a partir d’aquestes línies algun operador pensi a imitar o a fotocopiar això que funciona i adaptar-ho a la seva cadena. Ja ho he apuntat més d’un cop: "No hi ha millor manera de ser original que seleccionar bé el que es copia". Una cita del gran Manuel Martín Ferrand (EPD).
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Baròmetre del Govern Enquesta CEO: La crisi del PSOE no passa factura a Illa mentre Vox i Aliança segueixen a l’alça a Catalunya
- Anàlisi i predicció de BBVA Research Els aranzels i la caiguda del turisme internacional a Barcelona alentiran el creixement de l’economia catalana a l’1,5% el 2026
- Dormir David Callejo, metge: «Dorm sense roba interior perquè és molt bo per a la teva salut»
- Alteració de l’ordre del dia El Govern retira per falta de suports el decret que havia de prioritzar les renovables i regular les bateries
- Investigació de Maldita Barcelona, la ciutat més afectada per una estafa internacional a Facebook que es fa passar pel transport públic per robar dades bancàries