LA CITA ANUAL DEL MONTSENY

El Festival Circ Cric integra la música i la natura

Un recital d'Albert Pla, Quimi Portet i Joan Garriga obre avui la mostra

Albert Pla participa avui en el concert inaugural.

Albert Pla participa avui en el concert inaugural.

2
Es llegeix en minuts
JORDI BIANCIOTTO / BARCELONA

Un concert familiar en el qual Albert Pla, Quimi Portet i Joan Garriga (La Troba Kung-Fú) establiran màgiques complicitats amb Tortell Poltrona obrirà avui (18.00 hores) la 6a edició del Festival Circ Cric, que concedeix a la música un paper creixent a través d'un programa que ofereix una quarantena de propostes fins al 19 de juliol. Aquest any, el vincle amb la natura és el leitmotiv d'aquesta mostra que té lloc a les carpes que s'han muntat a Sant Esteve de Palautordera (Vallès oriental) i els boscos del Montseny.

L'espectacle inaugural, en el qual també prendran part Judit Farrés, Pep Pascual i Oriol Mateu, partirà d'un repertori de cançons tradicionals. Per a Portet, actuar en un context circense no serà cap experiència inèdita, ja que l'any 1981 va ser guitarrista del Circ Sèmola, on va coincidir amb Poltrona, fundador i director del Circ Cric. Garriga, «un clàssic» del festival, com el qualifica aquest pallasso barceloní, protagonitzarà més endavant, el dia 19 de juny, un concert de La Troba Kung-Fú amb el Circ Cric que constitueix una tradició anual, i que aquesta vegada comptarà amb la intervenció d'un nombrós col·lectiu d'acordionistes en honor al 10è aniversari de l'associació Diatònica. El festival programa encara dos recitals més, els de Sílvia Pérez Cruz i Toti Soler (24 de maig) i Manu Guix (12 de juny).

Notícies relacionades

CARPES AL BOSC / Entre les propostes d'aquest any figuren Bemoll sostingut, premi Zirkólika 2014 al millor espectacle de circ en carpa, al qual es podrà assistir durant 13 diumenges a partir de demà. Aquest espectacle, ideat i dirigit per Jaume Mateu i que compta amb pallassos com Poltrona mateix, com també acròbates, trapezistes i malabars, inclou l'opció d'un passeig previ pel bosc dins de l'apartat Circ i natura, que, com els itineraris d'El bosc també és un circ! i Un bosc de nassos, incideix en el diàleg entre les carpes i el seu entorn.

Una altra de les propostes, Això encara no és un espectacle, a partir del 24 d'abril, es basa en la relació entre tres pallassos, Toti Toronell, Pere Hosta i Poltrona, i el públic a través de l'escenificació d'un assaig. La programació obre una parcel·la internacional amb companyies com la italiana Girovago e Rondella i les franceses Baro d'Evel Cirk Cie i Circ Hulon, i acull la segona edició del Festival Internacional de Pallasses, que, des del dia 29 de maig fins al 31, oferirà espectacles com Brujas, de Cia Lolita & Corina (inauguració), La cloti va al circ, de Merche Ochoa (Premio Nacional de Circ 2014) i Giuletta, de Pepa Plana (Premi Nacional de Cultura de la Generalitat el 2014).