ÒBIT
L'actriu Mercè Anglès mor als 53 anys
La fundadora de la companyia Q-ars, juntament amb Anna Güell, tenia càncer

L’actriu Mercè Anglès.
L'actriu Mercè Anglès, fundadora juntament amb Anna Güell de la companyia Q-ars Teatre, va morir ahir als 53 anys víctima d'un càncer que l'havia apartat dels escenaris, on va desenvolupar la seva carrera, a part d'algunes incursions en sèries de televisió ('Estació d'enllaç', 'Laberint d'ombres' i 'La Riera').
La intèrpret, que es va iniciar als escenaris a Tarragona, va passar per la companyia Trono i va treballar amb directors com Calixto Bieito ('El rei Joan' i 'El jòquer'), Sergi Belbel ('L'inspector', Carme Portaceli ('Els vells temps'), Magda Puyo ('El suïcida') i Ricard Salvat ('Okupes al Museu del Prado'), entre altres.
El 2002, amb la creació de Q-ars Teatre juntament amb Güell, va començar una fructífera faceta creativa revisitant clàssics des d'una perspectiva contemporània, principalment amb protagonistes femenines i amb directors com Manel Dueso, Rafel Duran, Pep Pla, Marilia Samper, Oriol Broggi i Lurdes Barba. Van representar, entre altres, clàssics grecs com 'F3dra. Pleasure and pain', 'Ilíada', 'Suplicants' i 'Elèctra'.
Notícies relacionadesLa companyia també va portar a escena textos de Shakespeare ('El mercader'), Molière ('El misàntrop'), Büchner ('Leonce i Lena') o Fassbinder ('Les amargues llàgrimes de Petra von Kant') i algunes dramatúrgies contemporànies, com 'Benefactors'.
El funeral serà aquest dijous, dia 14, a les 10 al Tanatori de Tarragona.
- Debat tècnic Per què la Via Laietana reformada no té arbres: dels túnels del metro al volum dels testos
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Distribució i IA Amazon ja sap quin producte demanaràs tres mesos abans que ho demanis