ESTRENA AL LLIURE DE GRÀCIA
Amistats i embarassos
Marta Marco i Clara Segura viuen entre l'amor i la traïció a 'L'espera'

Marta Marco i Clara Segura, durant una escena de ’L’espera’, ambientada a la Venècia del segle XVIII. /
una obra contemporània a la Venècia del segle XVIII.
D'aquesta manera defineix Lluís Pasqual, director del Lliure,L'espera, el text de l'italià Remo Binosi que s'estrena aquesta nit a l'escenari de Gràcia. Un autor i un director -Juan Carlos Martel Bayod- per a una història d'amistat, amor i traïció de tres dones. Personatges que interpreten en l'habitació d'un palauet, gairebé una presó, Marta Marco, Clara Segura i Isabel Rocatti.
L'argument deL'esperano pot ser més del seu temps. Una jove comtessa (Marta Marco) es queda embarassada per una relliscada abans d'un matrimoni de conveniència amb un duc francès. La família la tanca en companyia d'una dida (Isabel Rocatti) i una altra jove serventa (Clara Segura), també embarassada, que l'ha d'ajudar en el part.
DURANT L'EMBARÀS / La peça transcorre durant aquests set mesos d'embaràs, en què les dues joves viuen un carrusel d'emocions, explica Juan Carlos Martel. «Són dones obligades a ser qui són i estar on estan, sense voler-ho», subratlla el director en al·lusió al seu diferent estrat social. Una condició que acaba diluïda en un espai asfixiant. «En aquesta habitació es canvien els rols», apunta Marco.
«L'obra comença com una comèdia, entra en un drama i sembla que s'acaba com una tragèdia, amb un punt de thriller», afegeix l'actriu. Segura reafirma la intriga de la història. «Hi ha moltes coses que s'apunten i queden penjades, les ha de cosir l'espectador».
Rocatti, mentrestant, destaca que el cabal d'emocions que dibuixa Binoni no és gens maniqueu. «No hi ha moralina. La relació entre elles és explosiva perquè parla de la força de l'amor». Aquest còctel emocional, coproduït pel Lliure, el CAER de Reus i la productora Bitó de Salt, farà gira espanyola després de l'estada a Gràcia i una temporada de quatre setmanes al Teatro Español de Madrid el mes de maig que ve.
- Plagues de l’estiu Més mosquits, paneroles i arnes: Catalunya es prepara per a un ‘boom’ d’insectes i plagues en els pròxims mesos
- Equipaments La diputació traslladarà oficines a un edifici tancat des del 2010
- PAU 2025 ¿Què se n’ha fet de l’Eric i el Pau, els dos alumnes que van treure la millor nota en la selectivitat de l’any passat a Catalunya?
- Convocatòria 824 Uns 2.000 funcionaris pendents d’un trasllat dins de la Generalitat poden no tenir plaça fins al setembre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça arrenca el ‘sí’ de Joan García i es disposa a pagar els 25 milions de la seva clàusula de rescissió
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- SECTOR IMMOBILIARI El Govern central deixarà sense fons per construir habitatge a les comunitats del PP si no blinden la VPO de per vida
- Mediterràniament Quim Gutiérrez, Georgina Amorós i Biel Juste protagonitzen l'anunci d'estiu d'Estrella Damm
- Transport públic a Catalunya El Govern ampliarà la bonificació dels bitllets de trens regionals al 60% a partir de l'1 de juliol
- Previsió de l’Aemet Torna la calor: els termòmetres pujaran a partir d’aquest dijous a tot Espanya i arribaran de nou a màximes de 40 graus