acció

'Desde París con amor', bogeria amb coartada política

Desde París con amor, bogeria amb coartada política_MEDIA_1

Desde París con amor, bogeria amb coartada política_MEDIA_1

1
Es llegeix en minuts
NANDO SALVÀ

Pierre Morel

***

Estrena:16 d’abril • John Travolta, Jonathan Rhys Meyers, Kasia Smutniak, Richard Durden •Títol original:‘From Paris with love’ • França • 92 minuts

Notícies relacionades

Digui el que digui el títol, aquesta comèdia d’acció té tant a veure amb l’amor com la matança del dia de Sant Valentí, perquè és una allau d’assassinats indiscriminats i destrucció massiva essencialment subministrats per John Travolta en la pell de l’arquetip de ianqui groller i racista, amant de les armes i les begudes energètiques i les hamburgueses amb formatge. L’actor, que desplega el mateix histrionisme xulesc, tan entretingut com pesat, per polir-se els dolents i per flirtejar amb dones, li serveix al director Pierre Morel per ridiculitzar la cosmovisió americana des de l’11-S, segons la qual els terroristes són ubics. Així, la pel·lícula funciona com una fantasia eròtica de George Bush feta realitat: hi ha tants dolents allà fora que es mereixen morir –en essència, totes les minories ètniques de París– que aniquilar-los a tots és tot un repte.

Això és tot el que fa falta saber sobre l’argument, perquè a Morel li importa menys que la construcció de suspens o tensió. El director sacrifica deliberadament la narrativa de la pel·lícula perquè tot el seu interès resideix en les escenes d’acció. Persecucions, pallisses, tirotejos i explosions se succeeixen implacables i sense cap mena de descans, com ho farien en l’aventura més dement deLooney Tunes, però tot i així en tot moment són excitants gràcies, en part, a una posada en escena i un muntatge espacialment i rítmicament coherents. Morel, en altres paraules, sap com avançar a tota castanya i fent soroll. El seu gran defecte, posat de manifest al final d’aquesta història, és que no sap ben bé com frenar-se.