Anar al contingut

AUTOMOCIÓ

Seat desenvoluparà a BCN una plataforma per a cotxes elèctrics del grup VW

La companyia confirma la inversió de 1.200 milions d'euros en investigació i desenvolupament durant el 2018

Traurà sis models electrificats, entre els quals hi ha el Cupra Formentor, que es fabricarà a Martorell

Xavier Pérez

GRAFCAT6335. MARTORELL (BARCELONA) (ESPAÑA), 27/03/2019.- El presidente de Seat, Luca de Meo (5d) y el presidente de Volkswagen, Herbert Diess (4i), posan junto a otros directivos antes del acto de presentación de los resultados de Seat en 2018 en el que se ha anunciado que Seat desarrollará en su planta de Barcelona una nueva plataforma para ensamblar vehículos eléctricos con un precio considerado asequible y que podrá ser utilizada por otras marcas del Grupo Volkswagen, su matriz. EFE/Susanna Sáez

GRAFCAT6335. MARTORELL (BARCELONA) (ESPAÑA), 27/03/2019.- El presidente de Seat, Luca de Meo (5d) y el presidente de Volkswagen, Herbert Diess (4i), posan junto a otros directivos antes del acto de presentación de los resultados de Seat en 2018 en el que se ha anunciado que Seat desarrollará en su planta de Barcelona una nueva plataforma para ensamblar vehículos eléctricos con un precio considerado asequible y que podrá ser utilizada por otras marcas del Grupo Volkswagen, su matriz. EFE/Susanna Sáez / Susanna Saez (EFE)

Seat està passant el moment més dolç de la seva història, gairebé tant com quan va treure el primer 600 el 1957. La companyia va batre tots els rècords l’any passat, tot i que el més important és que es va consolidar com una de les empreses que tiren el carro del Grup Volkswagen. Aquesta proposta moderna, eficient i econòmicament resolutiva ha fet que sigui el mateix Herbert Diess, president del consorci automobilístic alemany, qui acompanyés Luca de Meo, president de Seat, en la presentació dels resultats de la campanya passada.

Tots els números són positius, una dada interessant en un moment en què el sector iniciarà una profunda transformació de la mà de la connectivitat i, sobretot, l’electrificació. En xifres macro, Seat és una de les companyies estrella del Grup Volkswagen, i així ho van exposar tant el president de Seat com el del consorci Volkswagen. "En el grup hem guanyat confiança en Seat", va explicar Diess, i va afegir: "És un pilar, indispensable per al Grup Volkswagen".

El benefici després d’impostos va créixer el 2018 fins als 294 milions d’euros, un 4,6% més que l’any anterior, el benefici operatiu va augmentar un 93,2% i es va situar en 223 milions d’euros, i el volum de negoci va arribar als 9.991 milions, un 4,6% més que el resultat del 2017, culminant un creixement triennal del 33%.

Luca de Meo assegura: “El 2018 va ser el millor any en la història de la marca. Tenim una gamma de models en els segments més rellevants i rendibles, que ens ha portat a convertir-nos en una de les marques que més ha crescut a Europa en els últims tres anys. L’ofensiva SUV que vam iniciar el 2016 ha superat les nostres expectatives més optimistes i un de cada tres cotxes venuts l’any passat forma part d’aquesta categoria. Avui estem preparats per mirar al futur amb confiança”.

Nou pla industrial

Aquests resultats ratifiquen la nova proposta industrial i comercial de la marca espanyola, que ha iniciat la seva tasca de lideratge en alguns dels aspectes estratègics de l’electrificació del grup, especialment en el terreny de la mobilitat urbana. En aquest sentit, la marca desenvoluparà una nova plataforma de vehicles elèctrics en col·laboració amb la marca Volkswagen.

La nova plataforma derivarà de la Plataforma Modular de Propulsió Elèctrica (MEB) que munten el Volkswagen ID i el Seat el-Born, i serà la base per a la producció de diferents models amb unes cotes no superiors als quatre metres de longitud. Aquesta plataforma permetrà desenvolupar vehicles elèctrics assequibles per al Grup Volkswagen, amb un preu d’entrada per sota dels 20.000 euros i la marca ja ha destinat 300 enginyers altament qualificats per prendre part en aquest projecte. El que sembla clar és que, ara per ara, el nou model resultant de la plataforma que desenvoluparà Seat no es fabricarà a Martorell.

Els bons resultats de Seat el 2019 han sigut la carta de presentació adequada per jugar un nou paper en el grup Volkswagen i assumir noves responsabilitats en estratègies en el desenvolupament de productes. El fet que el 80% del volum de negoci de Seat sigui conseqüència d’exportacions és un aval difícil de discutir en el si de la multinacional. El nord de l’Àfrica, Llatinoamèrica i la Xina són els principals focus d’interès per a Seat.

Sis models electrificats en tres anys

La versió elèctrica del Mii (que es presentarà aquest mateix any en el pròxim Automobile Barcelona) i de l’el-Born seran els dos primers models 100% elèctrics de la marca, però en principi no es fabricaran a Martorell, mentre que la nova generació del León i el Tarraco comptaran amb una versió híbrida endollable. Per la seva banda, el Cupra León i el Cupra Formentor també disposaran d’una variant híbrida endollable. El Formentor, híbrid endollable, sí que serà fabricat a Martorell.  

En els últims tres anys, la marca espanyola ha contractat unes 1.500 persones i actualment la plantilla de la companyia compta amb més de 15.000 treballadors. A més, i segons recull el seu conveni col·lectiu, els empleats rebran el 15 d’abril una paga de beneficis de 1.068 euros, un 49,2% més que el 2017.

Temes: Seat Seat