Motociclisme
rozas54907464 motogp rider franco morbidelli of italy celebrates after win200913150634 /
Morbidelli dona la sorpresa i arrasa a Misano
El pilot italobrasiler de Yamaha no va deixar que ningú el seguís des de la sortida i triomfa, de nou, amb una moto 'satèl·lit' no oficial
Morbidelli, amb un casc contra el racisme, es converteix en el cinquè vencedor en sis carreres en un Mundial que té Dovizioso de líder
Gran carrera la del pilot italobrasiler Franco Morbidelli, de 25 anys, el cap de mecànics del qual és el veterà Ramon Forcada, que va fer tricampió el mallorquí Jorge Lorenzo, també als comandaments d’una Yamaha, que, arrencant des de la segona plaça amb una moto ‘satèl·lit’, enganxat a un irregular Maverick Viñales (Yamaha), a qui li va servir de molt poc aconseguir la ‘pole’, ha dominat el Gran Premi de San Marino al preciós traçat de Misano Marco Simoncelli, on, per primera vegada aquest any, hi ha hagut 10.000 espectadors.
Podi prodigiós de Mir
Morbido, que ha guanyat el seu primer GP en la categoria reina en la seva carrera núm. 41, va dominar el GP com va voler i amb enorme autoritat. La carrera, que va forçar el canvi de líder en el Mundial de MotoGP (el francès Fabio Quartararo va caure ¡dues vegades! i Andrea Dovizioso mana a la taula), ha tingut com un altre dels grans protagonistes el veterà Valentino Rossi (Yamaha), que, als seus 41 anys, ha tornat a fer una carrerassa històrica, tot i que no va poder guanyar i se li va escapar el seu podi núm. 200 de MotoGP per una maniobra ¡¡¡¡impressionant!!!!, un interior de dretes, del mallorquí Joan Mir (Suzuki), que va acabar tercer, darrere de Morbidelli i ‘Pecco’ Bagnaia (Ducati).
Morbido, que lluia un casc contra el racisme, preciós, va protagonitzar una sortida brutal i va avançar-se des del primer revolt, seguit pel Doctor i deixant que la resta de favorits, no només a la victòria en aquest GP sinó també en la lluita per un títol que MM93 ha deixat vacant després de la seva greu lesió a l’húmer dret, que encara el manté allunyat dels circuits. Morbidelli, que avui s’ha convertit en el cinquè guanyador en sis carreres (Fabio Quartararo, Brad Binder, Andrea Dovizioso, Miguel Oliveira i el mateix Morbidelli) només es va deixar perseguir pel seu ‘cap’, Rossi, amb qui no només manté una gran amistat, sinó que és el seu mentor, entrenador i col·lega, ja que tots dos es passen el dia junts al ranxo del Doctor a Tavullia i, fins i tot, formen equip a les carreres entre amics.
Domini d’una Yamaha ‘satèl·lit’
L’enorme domini de Yamaha en aquest cap de setmana va impedir que el soroll que hi havia que, potser, apareixeria alguna Ducati (Jack Miller s’ha acostat), alguna Suzuki (Joan Mir ha estat ¡fabulós! i ha acabat tercer) o, potser, la ja guanyadora KTM (Pol Espargaró mai va poder estar davant), es fes real, ja que ha sigut una M1, ni tan sols la millor, ni tan sols l’autèntica ‘pota negra’, ha dominat a plaer. El que és evident és que ja han passat sis carreres i el motociclisme espanyol, sense Marc Márquez (Honda), etern guanyador i campió, continua sense aconseguir victòries en aquest Mundial de la pandèmia.
No podem oblidar que el jove Quartararo (Yamaha), doble guanyador a Jerez, líder indiscutible a l’inici del Mundial, se’n va anar a terra tot just començar el gran premi i va afegir un altre desastre als seus tres últims fracassos a Brno i les dues espifiades del Red Bull Ring (Àustria), cosa que demostra que la ment, la força mental, és vital per ser un autèntic campió i, en això, el Diablo, que avui ha caigut ¡dues vegades! encara té molt per aprendre i entrenar. El Diablo ja és a 6 punts de Dovi (76 a 70).
Dovizioso, nou líder
El més bonic d’aquesta carrera ha sigut no només veure l’inesperat guanyador dominar totes les voltes i la resta de valents, sinó veure com Rossi ha estat lluitant durant tota la carrera amb un altre dels seus alumnes, ‘Pecco’ Bagnaia (Ducati), que reapareixia pel broc gros, i Rins (Suzuki) per aconseguir pujar al ‘calaix’, que li va birlar, de forma magistral, amb un interior impressionant, el mallorquí, que ja és quart del Mundial de MotoGP, a 16 punts de Dovizioso.
Mundial de MotoGP: 1. Andrea Dovizioso (Ducati), 76 punts; 2. Fabio Quartararo (Yamaha), 70; Jack Miller (Ducati), 63 i Joan Mir (Suzuki), 60.
Notícies relacionadesFins aquí la retransmissió en directe ‘online’ del GP de San Marino de MotoGP
La pròxima cita del Mundial de MotoGP serà el 20 de setembre amb motiu de GP de l’Emília-Romanya en aquest mateix circuit de Misano – Marco Simoncelli. Fins aleshores. Salutacions
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
Fa 1877 dies
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Quan un sistema emmalalteix, també emmalalteix la confiança
- Expedient obert Investiguen una escola d'educació especial de Blanes per presumptes maltractaments a alumnes amb autisme
- Gent gran sola La teleassistència de Barcelona rep 35 trucades diàries d’avis per «conversar per soledat»
- MOVIMENTS AL PP Feijóo reivindica Mazón com a víctima d’una «caça de bruixes» que li ha donat «una lliçó» a Sánchez i demana a Vox que «faciliti» el substitut
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
