GP DE LA REPÚBLICA TXECA
Márquez, el murri de MotoGP, torna a guanyar amb el mateix truc de Tailàndia
És cert, tenen raó, són carreres de motos. Hauria de guanyar el més ràpid, però, de vegades, fins i tot als campions se’ls complica la victòria. Avui, com ja li va passar a Tailàndia, en el primer GP de l’any, Marc Márquez (Ducati) ha hagut de frenar, quan guanyava amb una mà, protegir-se rere un altre pilot i vèncer en l’última volta de Brno.

Marc Márquez ha logrado, hoy, en Brno, su octava pole de la temporada. /
A veure, no té cap sentit ¿oi? que una cosa que es diu carrera, que una cosa que es decideix a més de 350 quilòmetres per hora, que un esport en el qual es juguen la vida i acaricien l’asfalt amb el genoll, el colze i, de vegades, fins i tot el cul, de sobte, els pilots, els campions, els líders de la carrera, aquell que està imposant la seva destresa, habilitat, determinació, coratge i velocitat es vegi obligat a tallar gas, esperar un col·lega, el primer que el passi, posar-se darrere seu durant tres voltes i, quan el pneumàtic davanter adquireix la pressió i la temperatura legal, pressionar de nou, superar-lo i guanyar amb la mateixa facilitat amb la qual estava guanyant les cinc primers voltes.
No té sentit, evidentment, però és una norma de Michelin, que imposa que els pneumàtics estiguin a una determinada pressió, en cas contrari et poden sancionar, com va estar a punt de passar a Marc Márquez (Ducati), que, avui, a Brno, davant milers d’aficionats, ha guanyat la seva 11a carrera a l’'sprint' de les 12 que s’han disputat: Tailàndia, l’Argentina, els EUA, Qatar, Jerez, França, Aragó, Itàlia, els Països Baixos, Alemanya i la República Txeca. MM93 s’escapa en la classificació del Mundial de pilots, ja que el seu germà Àlex (Ducati), que ha tingut avui una badada, ha acabat 17è i ja és a 95 punts de Marc i l’italià Francesco ‘Pecco’ Bagnaia (Ducati), amb el mateix problema de pressió de Marc, ha acabat 7è i és a 156 punts del líder.
La carrera a l’esprint de Brno va deixar de ser una broma. Marc Márquez, que dominava a plaer en l’equador de la prova, va haver de frenar-se, deixar que el passés Acosta, escalfar el pneumàtic davanter darrere del tauró i, quan ja estava preparat i legal, passar-lo sense problemes i vèncer. Esperpèntic tot.
La carrera va ser, en certa manera, una broma. La sortida de Bagnaia i Márquez va resultar impressionant i els dos companys del Ducati Lenovo van lluitar ¡per fi! per la primera posició del pilot, cosa que va aconseguir el vuit vegades campió del món en el quart revolt. I, a partir d’allà, Marc, que havia dominat tots els entrenaments, fins i tot la ‘quali’ fins que se’n va anar a terra i va cedir la ‘pole’ a Bagnaia, es va anar escapant. Calia fer 10 voltes al preciós Brno i Marc tenia ja més d’un segon sobre el segon quan el seu pneumàtic davanter va baixar tant de temperatura que es va convertir en il·legal.
Va ser llavors, per això de la broma de carrera, quan Marc va aixecar el cos, va deixar d’abraçar el dipòsit de la seva Ducati i, girant-se cap enrere, va esperar que arribés el fabulós Pedro Acosta (KTM), que estava fent, que va fer, una carrera espectacular (va acabar, finalment, segon, enganxadet a Marc), per deixar-lo passar. El tauró de Mazarrón va liderar tres voltes amb el permís del més gran dels Márquez.
En aquests girs, la roda davantera de la ‘Desmo’ de Marc es va posar a la temperatura correcta i, de sobte, al plafó de dades de la moto del català es va il·luminar una llum que l’autoritzava a córrer tant com voldria. I, sí, Marc va voler córrer molt, tant com en les cinc primeres voltes, i, és clar, va tornar a convertir-se en el rei de la graella, en el cap de MotoGP i va repetir el mateix triomf que va aconseguir en 11 carreres a l’esprint, menys a Silverstone (Anglaterra), on va acabar segon darrere del ‘Pistoles’, el seu germà Àlex.
«Sabia que tot el que havia fet, truc inclòs, era dins de la legalitat. El que he fet avui amb Pedro ho vaig fer a Tailàndia amb el meu germà Àlex. I, a més, Ducati té un sistema i un dispositiu que ens facilita aquesta operació. Tot ha sigut legal, tot»
Pilot de l’equip Ducati Lenovo i líder del Mundial de MotoGP
«Estava tranquil, sabia que no em podien sancionar, ja que a Ducati tenim un formidable sistema que ens ajuda a saber quan el pneumàtic és a punt o no», va comentar Márquez a l’acabar el podi de la prova a l’esprint. «I sí, he tingut problemes com, suposo, n’han tingut molts, em temo que també el meu company ‘Pecco’ [Bagnaia], així que he decidit provar el truc de Tailàndia, llavors amb el meu germà Àlex, i avui amb Acosta, que, la veritat, ha fet una excel·lent carrera».
Al marge de les sorpreses de Bagnaia i el menor dels Márquez, que han punxat, per sort, en la prova a l’esprint, que és quan es poden guanyar (i perdre) menys punts, cal destacar la formidable carrera, 97 dies després de patir un tremend accident a Doha (Qatar), del campió Jorge Martín (Aprilia), que, en l’arrencada, va resistir com un autèntic valent xocar carenats amb els millors i, finalment, va acabar en una més que digníssima 11a posició.
Notícies relacionadesClassificació de l’esprint: 1. Marc Márquez (Ducati), q9 minuts 05.883 segons; 2. Pedro Acosta (KTM), a 0.798 segons; 3. Enea Bastianini (KTM), a 1.324 segons; 4. Marco Bezzecchi (Aprilia), a 1.409 segons i 5. Fabio Quartararo (Yamaha), a 2.292 segons.
Mundial de pilots: 1. Marc MÁRQUEZ (Espanya), 356 punts; 2. Àlex MÁRQUEZ (Espanya), 261; 3. ‘Pecco’ BAGNAIA (Itàlia), 200; 4. Fabio DI GIANNANTONIO (Itàlia, 142 i 5. Franco MORBIDELLI (Itàlia, 139.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Com eliminar el groc de les teves camises tant a les aixelles com als coll?
- Multimèdia | Aquest és l’origen i l’explicació de les diferents banderes LGTBI+
- GP DE LA REPÚBLICA TXECA Márquez, el murri de MotoGP, torna a guanyar amb el mateix truc de Tailàndia
- EL PERIÓDICO accedeix al sumari del cas Montoro Els Mossos vinculen l’exministre Catalá amb el cas Montoro al relacionar-lo amb suposats beneficis per a una empresa d’apostes
- Zones de baixes emissions Les ZBEs de l’àrea de Barcelona es blinden davant futures devolucions de sancions per eventuals revessos judicials