XEST ACOMIADA MOTOGP

Àlex Márquez aprèn de Marc i fa més voltes que ningú a València

El campió de Moto2 completa, sense cap caiguda, 79 voltes a Xest i redueix més de mig segon el crono del dia del seu debut a MotoGP

«He coincidit amb Àlex i hi ha alguns revolts de Xest que els fa molt, molt, bé, però la part final de la frenada li costarà», reconeix Marc

rozas51002408 cheste  valencia  20 noviembre 2019 marc m rquez y  lex marq191120183938

rozas51002408 cheste valencia 20 noviembre 2019 marc m rquez y lex marq191120183938 / Jesus Robledo Blanco

4
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

L’anomenat ‘campió d’hivern’, el català Maverick Viñales (Yamaha), perquè acostuma a fer grans resultats i temps en tots els test de pretemporada i de meitat de campionat, ha tornat a liderar, com gairebé sempre, la taula de cronos dels dos dies posteriors al Gran Premi de València, que obren les hostilitats de cara a la pròxima campanya, és a dir, al Mundial-2020. ‘MVK’ ha aconseguit parar el crono en 1.30.013 minuts, per davant de Franco Morbidelli (Yamaha), Àlex Rins (Suzuki) i Marc Márquez (Honda). El debutant Àlex Márquez (Honda), que va rodar per terra ahir, ha completat un gran entrenament; ha sigut qui més voltes ha donat al circuit de Xest (79) i ha reduït en més de mig segon el seu temps del primer dia.

Per primera vegada des que l’equip campió Repsol Honda va decidir ajuntar-los, de cara a la pròxima temporada, Marc i Àlex Márquez, que continuen sense compartir box (el campioníssim continua a l’escuderia Repsol Honda i el ‘germaníssim’ continua entrenant-se en el ‘team’ LCR Honda, tot i que, a Jerez, la pròxima setmana sí que estaran junts), han coincidit un parell de vegades a la pista valenciana, malgrat que, això sí, sense fer gaires voltes junts.

Dues trobades a la pista

El primer contacte ha sigut, a les 13.04 hores, quan Marc s’ha col·locat darrere d’Àlex en les últimes cinc voltes del traçat i, després d’haver-lo superat a la recta de tribunes, l’ha portat enganxat dos revolts més. Es diria que Marc ha volgut veure com traçava Àlex per comentar-li, un d’aquests dies, alguns detalls. Després, sobre les 15.30, qui anava davant ha sigut Marc i qui ha observat el seu germà com dibuixava els revolts i esgotava les frenades ha sigut el doble campió de Cervera (Lleida).

«El dia ha sigut molt, molt, positiu», ha comentat Àlex. «Veníem d’un dia dur, amb molta tensió i soroll, que va començar, a sobre, amb la meva quintada, amb una caiguda, i havíem de completar un segon dia molt productiu i així ha sigut, ja que he sigut el pilot que més voltes ha donat de tots i això significa que, abans d’arribar a Jerez, dilluns, podrem analitzar un munt de dades». Àlex s’alegra que el ritme hagi sigut molt millor, d’haver millorat cada vegada que sortia a la pista i, sobretot, de començar a entendre els pneumàtics i els frens de carboni, que no tenen res a veure amb els de Moto2.

«He coincidit amb Àlex un parell de vegades i, la veritat, en un parell de revolts l’he vist molt bé. El que més li costarà és la part final de les frenades, el nostre punt crític, on més caic jo»

Marc Márquez

Pilot oficial de l’equip campió Repsol Honda

Àlex, que reconeix que haurà de millorar i variar la seva preparació física, cosa que és fàcil, ja que posseeix el mateix preparador que el seu germà, Genís Cuadros, ha reconegut que ha coincidit amb Marc i ha après moltes coses. «Tant, que he donat la meva millor volta darrere d’ell o veient-lo de prop, perquè ell és dos passos per davant meu, però ha sigut molt divertit. Ell està, de molt, molt, a un altre nivell i, més que l’alegria de coincidir amb ell, vull veure ara la telemetria en aquests revolts».

Elogis de Marc a Àlex 

Marc, per la seva banda, ha reconegut que s’ho ha passat molt bé veient Àlex i, després, sabent que el seguia. «No diré que és formidable, que ja ho fa molt bé, no, no, està començant, però l’he vist en algun revolt, per exemple, a l’u, amb una gran determinació i frenant i entrant-hi amb seguretat. La veritat és que el problema, ¡evidentment!, el continua tenint i el tindrà en la part final de la frenada de cada revolt, que és on Cal [Crutchlow] i jo solem caure. Això li costarà molt d’aprendre, però ha fet més voltes que ningú sense caigudes i això, per ser el seu segon dia, és vital».

Notícies relacionades

El campioníssim de MotoGP ha mostrat la seva alegria per tot el que ha provat i, sobretot, ha reconegut que el nou motor, el primer prototip del 2020 (fins després del test de Malàisia del febrer, no han de decidir quin motor es queden), li ha agradat molt. «El millor és que hem fet un pas petit endavant i, normalment, quan proves la primera versió del nou motor, gairebé mai acabes content». L’Honda RC213V de Marc Márquez ha sigut la segona més veloç a la curta recta de Xest («veurem com va a la recta més llarga de Jerez») i ha arribat als 330 km/h, quan el més veloç ha sigut l’australià Jack Miller amb la Ducati oficial: 335 km/h.

L’opinió d’un expert

Luccio Checchinello, propietari de l’equip LCR Honda, en el qual Àlex ha viscut i corregut aquests dos primers dies de test amb Honda MotoGP, ha elogiat el comportament i els assajos del ‘germaníssim’. «La veritat és que, en un parell de revolts, com diu Marc, a l’u, per exemple, ja frena i es tomba com Marc. No, no, no dic que sigui espectacular, dic que ja mostra detalls que ens fan pensar que pot adaptar-se a l’Honda i a la categoria, que no és gens fàcil».