TRES FRACASSOS INCOMPRENSIBLES

Rossi segueix sumant fracassos en els GP amb canvi de moto

El 'Doctor', el pilot més experimentat del món, segueix fent el ridícul quan es tracta de marcar l'estratègia en una carrera 'flag to flag'

rozas39597586 brno  rep blica checa  6 agosto 2017  valentino rossi explic170808000251

rozas39597586 brno rep blica checa 6 agosto 2017 valentino rossi explic170808000251

5
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

És evident que segueix sent un autèntic fenomen i no només de masses. La verdadera icona, exemple, del motociclisme actual. No hi ha dubte que ningú, ningú, amb 37 anys, estaria competint com competeix ell pel títol mundial envoltat de feres com Marc Márquez (Honda), Maverick Viñales (Yamaha), Jorge Lorenzo (Ducati), Andrea Dovizioso (Ducati) o Dani Pedrosa (Honda). Però Valentino Rossi (Yamaha) té una assignatura pendent que el converteix en el més desastrós dels campions, en protagonista de situacions ridícules, quan ha d'afrontar, en carrera, la decisió d'entrar o no a canviar de moto en els grans premis 'flag to flag' (bandera a bandera), és a dir, aquells que comencen en aigua i acaben en sec. "Sembla mentida que amb la seva experiència, saviesa i mans encara segueixi fracassant en aquesta especialitat. Ningú ho entén, tan bo que és en la resta de facetes del Mundial de MotoGP", va assenyalar ahir un prestigiós director d'equip del pàdoc de MotoGP.

Márquez segueix negant que, abans d'entrar al seu box a canviar de moto, es deixés avançar per tots perquè no sabessin quan hi entrava

Rossi va tornar a fallar, dissabte passat a Brno (República Txeca), quan tres dels 'magnífics' espanyols, Márquez, Pedrosa i Viñales, van prendre la decisió molt abans que ell i van copar el segon podi espanyol complet, després del de Jerez d'aquest any (Pedrosa, Márquez i Lorenzo). Rossi es va mantenir a la pista durant tres voltes més que Márquez quan el tricampió català de Cervera estava rodant entre 12 i 20 segons més ràpid per volta que ell. Ningú del seu equip ni ell mateix van saber prendre la decisió d'entrar, tot i que l'avantatge ja era evident. I aquesta era la tercera vegada que li passava, la tercera derrota consecutiva en un GP 'flag to flag': Misano-2015, en dura lluita amb Lorenzo pel títol; Alemanya-2016, quan l'equip el va cridar al box fins a tres vegades i no hi va anar, i diumenge, a Brno, quan hi va entrar molt tard i, al tornar a la pista, Márquez ja li treia gairebé mig minut.

"Jo, almenys, tinc un parell d'explicacions de per què Valentino no hi va entrar immediatament després del Marc", explica un dels tècnics de l'entorn de l'actual líder del Mundial i vencedor a Brno. "Així com al Marc li agrada córrer en situacions delicades, gairebé extremes, és a dir amb rodes llises, 'slics', sobre asfalt relliscós, a Rossi li agrada córrer amb una pista uniforme, o tota seca o tota mullada, i per això va esperar, potser, que s'anés assecant. I, com a segona justificació, crec que al seu equip, sobretot des que no té l'australià Jeremy Burgess de tècnic, ningú s'atreveix a donar-li una ordre, li tenen massa respecte, el tenen mitificat i, probablement, amb molta raó ja que l'han vist obrar miracles d'un diumenge a un altre".

“Jo et dic que el Marc ens va deixar passar a tots perquè no el veiéssim entrar. Encara més, quan es va posar en paral·lel a mi crec que em va fer un gest amb el cap com dient 'vine amb mi', però jo no el vaig saber veure”

Cal Crutchlow

Pilot oficial d'Honda a l'equip LCR

Des que va acabar el GP de la República Txeca tothom al pàdoc del Mundial està convençut que Márquez, que es nega a reconèixer-ho, potser, perquè no vol guanyar dues vegades ni humiliar, ja no de fet sinó, fins i tot, de paraula, els seus rivals, va permetre que, abans d'entrar al seu box a canviar la moto d'aigua per la de sec sense completar aquella segona volta, el superessin tots els adversaris que lluitaven amb ell pel títol, de manera que cap d'ells es va poder adonar, fins a una volta completa després, quan ell ja havia tornat a la pista amb pneumàtics 'slics' i rodava 12 segons més ràpid que ells, que havia entrat al box.

Crutchlow destapa el truc de Márquez

"És evident que va ser així com ho va fer", va comentar ahir el britànic Cal Crutchlow a 'La Gazzetta dello Sport'. "Encara més, jo anava enganxadet al Dani (Pedrosa) perquè estava convençut que guanyaria la carrera i vaig voler copiar la seva estratègia. Quan vaig passar el Marc, al revolt següent em vaig obrir molt per observar-lo. ¡I no em va passar, no! Encara més, quan el tenia en paral·lel, i seguia sense intenció de passar-me, em va fer un gest amb el cap, movent el casc, que jo ara interpreto que era una cosa així com 'vine amb mi, entrem a canviar de moto', però jo estava entestat a seguir el Dani i aquí vaig perdre el podi. No ho vaig saber veure, la veritat".

“Jo també crec que ho va fer expressament. Encara més, quan un guanya cinc de sis carreres així, no és per casualitat. És evident que el Marc té alguna cosa especial per als grans premis que són 'flag to flag'

Valentino Rossi

Pilot oficial de Movistar Yamaha i 9 vegades campió del món

Notícies relacionades

Rossi, que ahir va aconseguir, en l'últim minut de la jornada de test de tots els grans, el millor crono avantatjant Márquez per 18 mil·lèsimes de segon, a Maverick Viñales, per 0.173 segons, i a Jorge Lorenzo, per 0.380 segons, va reconèixer al final de la jornada que, en efecte, no li estranyaria que el Marc "que és molt, molt, intel·ligent i llest" hagués maquinat aquella maniobra: deixar-se passar per tots abans d'entrar a canviar la moto perquè cap el veiés. "Quan un guanya tant en el 'flag to flag', quan guanyes cinc de les sis últimes carreres que hem disputat en aquestes condicions, és evident que no és una casualitat, que hi tens un art especial. I, sí, jo també crec que ho va fer expressament".

Yamaha crearà l''expert' en els GP de 'flag to flag'

Rossi, que es va seguir negant, com va fer una vegada acabada la carrera, a denunciar qui es va equivocar al seu taller, va reconèixer que es van passar bona part de diumenge a la nit discutint sobre això en el si del seu equip i sobre com resoldre-ho en futures ocasions. "Ja vaig dir que les orelles de burro, en aquesta ocasió, ens les repartim quatre o cinc, però no penso dir qui m'acompanya en el càstig". Massimo Menegalli, mànager general de l'equip, va reconèixer que "vam trigar a indicar-li que entrés, ja que hauríem d'haver llegit molt millor que bé que anava el Marc amb les rodes de sec". Ningú en culpa el veterà tècnic Silvano Galbusera, però és molt probable que Movistar Yamaha sigui la primera escuderia que creï la figura del responsable dels 'flag to flag', perquè hi hagi un especialista en la matèria.