2n any de la iniciativa

El Punt Lila de la Festa Major de Mollet disposarà d’un telèfon per atendre trucades i missatges de WhatsApp

  • Estarà habilitat per a incidències i consultes relacionades amb l’assetjament, l’abús i les agressions sexistes i LGTBI-fòbiques

El Punt Lila de la Festa Major de Mollet disposarà d’un telèfon per atendre trucades i missatges de WhatsApp

Ayuntamiento de Mollet

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El Punt Lila de la Festa Major de Mollet del Vallès (Vallès Oriental) disposarà d’un número de telèfon per a incidències i consultes relacionades amb l’assetjament, l’abús i les agressions sexistes i LGTBI-fòbiques. És el 616 777 607, que atendrà trucades i missatges de WhatsApp i que funcionarà de 20 h a 24 h durant els quatre dies de festa major –del 21 al 24 d’agost–.

La carpa del Punt Lila fix es tornarà a ubicar al parc de Can Mulà, com el 2019 i, a més, un equip itinerant recorrerà els diferents actes. Aquesta serà la segona Festa Major amb Punt Lila.

El Punt Lila té per objectiu sensibilitzar, prevenir i actuar contra les agressions sexistes i LGTBI-fòbiques durant els dies de festa major. Els professionals del Punt Lila, degudament identificats, atendran consultes i incidències i faran una campanya de difusió repartint material informatiu i targetes amb el número de telèfon.

El lema de la campanya és ‘Mollet, lliure de sexismes’ i ‘Si et passa a tu, jo no passo’. Des del govern local expliquen que «la coordinació amb la policia municipal i els Mossos serà diària per valorar i planificar les jornades».

Protocol

Des de l’Ajuntament assenyalen que, en cas que algú es dirigeixi al Punt Lila per una agressió, hi haurà una tasca d’acompanyament a la persona preservant la seva intimitat i oferint-li un espai de seguretat. D’aquesta manera, li explicaran que pot interposar una denúncia a la policia i l’informaran dels recursos i entitats que té al seu abast.

L’equip del Punt Lila també tindrà per objectiu detectar actituds masclistes o violències durant la festa i «avisarà als cossos de seguretat en cas que sigui necessari».

3.000 consultes

El Punt Lila de la Festa Major de 2019 va atendre unes 3.000 persones, una xifra que inclou les persones a qui se’ls va fer arribar informació del servei i persones que van acudir per alguna incidència.

Notícies relacionades

L’experiència de 2019 es va valorar amb «un alt grau de consecució dels objectius plantejats, sobretot per la tasca de sensibilització a la ciutadania i perquè el Punt Lila es va convertir en un referent contra situacions i actituds sexistes», afirmen des de l’executiu molletà.

Més notícies de Mollet a l’edició local d’EL PERIÓDICO