DECISIÓ EMPRESARIAL

Facebook anuncia el tancament del seu servei de correu electrònic

L'empresa, que acaba de comprar WhatsApp, justifica la decisió en l'escàs ús de l'adreça 'e-mail'

Mark Zuckerberg, al Mobile World Congress, aquest dilluns.

Mark Zuckerberg, al Mobile World Congress, aquest dilluns. / JULIO CARBÓ

1
Es llegeix en minuts

Facebook ha informat del final del seu servei de correus electrònics per a usuaris @facebook.com, una aposta que va llançar el 2010 com el seu "sistema modern de missatges", i que quatre anys després ha acabat sent un fracàs.

La notícia la va confirmar a la web de notícies tecnològiques Re/code un portaveu de la xarxa social que va reconèixer que el canvi es deu al fet que "la majoria de la gent no ha estat utilitzant la seva adreça d''e-mail' de Facebook".

A partir d'ara els correus que s'enviïn a les adreces @facebook.com dels usuaris d'aquesta plataforma seran reconduïts a la bústia dels seus 'e-mails' personals, sempre que mantinguin activada l'opció de reenviament automàtic, associada als correus @facebook.com.

Mark Zuckerberg, fundador de la companyia, va presentar el servei de correus electrònics al congrés Web 2.0 Summit de San Francisco, el novembre del 2010, després de moltes especulacions sobre un projecte de la xarxa social per competir amb Gmail, Hotmail i Yahoo.

Zuckerberg va descriure llavors l''e-mail' com un mitjà de comunicació "lent", i va insistir que el seu @facebook.com definiria la "pròxima generació" de missatgeria per internet.

Just un any abans naixia a Silicon Valley l'empresa de missatges WhatsApp per la qual Facebook acaba de pagar 19.000 milions de dòlars per posicionar-se en la veta de la missatgeria per internet.

Notícies relacionades

Amb @facebook.com, l'empresa incorporava el correu electrònic al seu servei de conversa en la xarxa social a l'integrar-lo amb els missatges de text i xat a Facebook.

El 2012, en vista de la freda acollida de la proposta, Facebook va prendre la decisió unilateral de canviar els 'e-mails' principals dels usuaris en la seva xarxa social pels acabats en @facebook.com, una maniobra que va generar una onada de crítiques.