CREADOR DE 'NIHILUMBRA'

BeautiFun Games ultima el llançament d'un nou joc

La firma egarenca llança el mes que ve 'Professor Lupo & His Horrible Pets', amb un rerefons filosòfic i narratiu

zentauroepp48731965 21 6 2019   terrassa   aniol alcaraz  fundador del estudio d190622201604

zentauroepp48731965 21 6 2019 terrassa aniol alcaraz fundador del estudio d190622201604

2
Es llegeix en minuts
Albert Segura

Són molts els joves (i no tan joves) que passen una considerable quantitat del seu temps immersos en mons imaginaris, posant a prova les seves habilitats i, sobretot, passant-ho en gran amb el comandament a la mà. Els videojocs s’han convertit en el resultat d’autèntics processos de creació, en què els seus creadors elaboren productes pensats no només perquè el destinatari final, el jugador, s’ho passi bé, sense que també es posi a prova.

L’empresa BeautiFun Games ho sap, i sota aquest pretext generen videojocs per a diferents plataformes perquè el jugador es plantegi com un repte evolucionar i anar passant de nivell alhora que adquireix un valor afegit. Format actualment per sis persones, l’equip compta amb dos programadors, dos dibuixants, un dissenyador de jocs i un responsable de relacions públiques, amb la finalitat que el seu producte tingui l’impacte més gran possible.

«El projecte va néixer el 2011, quan ens vam conèixer un grup de persones a través del màster de videojocs de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), i vam posar en marxa el projecte», explica Aniol Alcaraz, programador i conseller delegat de BeautiFun Games. Des de la seva seu a Terrassa, la firma va elaborar un primer projecte que va tenir destacat èxit: Nihilumbra.

Èxit

«Es tracta d’un videojoc pensat per a mòbil i que ara ja es pot jugar a qualsevol plataforma, en què s’explica la història d’un personatge que viu en un món en blanc i negre i ha d’anar adquirint diferents colors per avançar en la narració, actuant d’una manera o una altra depenent del color que agafava», apunta Alcaraz. De fet, aquest primer joc va marcar el patró per als projectes venidors, tots ells amb un rerefons filosòfic i on la part narrativa té un pes considerable. 

Notícies relacionades

Aquesta primera experiència va tenir un gran èxit, i va aconseguir facturar mig milió d’euros. Després del primer videojoc, es van llançar a un segon projecte que no va funcionar tan bé, per la qual cosa el mes de juliol vinent, i després de dos anys treballant-hi, llançaran al mercat el seu tercer videojoc, amb el qual esperen facturar uns 150.000 euros. 

Es tracta de Professor Lupo & His Horrible Pets, on un becari d’una estació espacial ha de recuperar les criatures alienígenes que s’han escapat de les seves gàbies, una vegada capturades als seus respectius planetes. BeautyFun Games treballa de costat amb influencers que són capaços de fer arribar el videojoc als seus seguidors a través de proves de joc amb comentaris a temps real i altres activitats, totes vinculades amb les xarxes socials.