En col·laboració amb

Punts de defensa dels Drets laborals

Barcelona reforça el servei d'orientació en matèria laboral

Davant la crisi sanitària, l'assistència telemàtica atén 166 hores setmanals

La majoria de les consultes tenen a veure amb l'extinció de contractes temporals

barcelona1

barcelona1

2
Es llegeix en minuts

Després que el 14 de març el Govern decretés l’estat d’alarma per la crisi sanitària que està causant la Covid-19, l’Executiu de Pedro Sánchez va anunciar que agilitaria els expedients de regulació temporal d’ocupació (ertos). Des d’aleshores, només a Catalunya, ja han afectat més de 400.000 treballadors. A la província de Barcelona s’han dut a terme més de 36.599 expedients i 319.423 persones s’han vist afectades per una suspensió temporal d’ocupació.

Davant aquesta situació, l’Ajuntament de Barcelona ha decidit incrementar i reforçar el servei dels Punts de Defensa dels Drets Laborals per resoldre dubtes de la ciutadania sobre la seva situació laboral. Aquest servei, impulsat per Barcelona Activa, l’Agència de Desenvolupament local de l’ajuntament de la capital catalana, en col·laboració amb els districtes de Ciutat Vella, Nou Barris i Sants-Montjuïc, i organitzacions sindicals i entitats del territori, busca combatre la precarietat laboral i la vulneració de drets i fomentar l’ocupació de qualitat.

Increment de la demanda

Tal com assegura el director de desenvolupament de proximitat a Barcelona Activa, Enric Miravitllas, «hem multiplicat per sis l’atenció que estàvem oferint abans de la crisi sanitària. L’any passat vam realitzar un total de 1.007 assessoraments individuals i ara, en només dues setmanes, ja n’hem dut a terme 362». A causa de les noves circumstàncies imposades per l’estat d’alarma, els Punts de Defensa dels Drets Laborals no poden atendre les consultes presencialment. Des de Barcelona Activa, han intensificat el seu servei telemàtic, per telèfon i correu electrònic, a fi de resoldre dubtes sobre els riscos laborals i de pèrdua d’ocupació. D’aquesta manera, l’ajuntament busca garantir que els serveis que treballen per millorar l’ús de la ciutat continuïn actius i així intentar minimitzar els efectes de la Covid-19.

«D’una banda, hem reforçat els punts existents, ampliant l’atenció setmanal 36 hores més, i al llarg d’aquest mes arribarem a donar servei 166 hores setmanals», destaca Miravitllas. «A més, estem treballant per crear un altre punt d’atenció telemàtic de defensa dels drets laborals amb la intenció de deixar-lo activat quan la crisi sanitària acabi, ja que pensem que les trucades continuaran creixent en els pròxims mesos», afegeix.

Notícies relacionades

La majoria de les consultes que estan rebent des de Barcelona Activa tenen a veure amb l’extinció de contractes temporals. «Moltes empreses estan finalitzant contractes temporals sense que l’obra o el servei s’hagi acabat. També rebem moltes trucades en què ens pregunten per les prestacions que rebran els treballadors, una vegada afectats pels ertos», assenyala Miravitllas.

Via telemàtica

Barcelona Activa posa a disposició de la ciutadania advocats laboristes perquè atenguin de manera gratuïta totes les consultes. Per fer-ho, l’ajuntament ha habilitat un nou call center amb la intenció de resoldre tots aquells dubtes relacionats amb aspectes laborals i empresarials a través del telèfon 900.533.175. A més a més, es poden realitzar consultes mitjançant el correu electrònic: dretslaborals@barcelonactiva.cat.