Mobilitat i transports
El reforç de la línia V19 redueix les acumulacions de passatge
La posada en servei de més autobusos a la línia n’ha millorat la freqüència i hi ha redistribuït el passatge, que també s’ha incrementat des de l’augment del nombre de vehicles. La mesura s’afegeix a l’estratègia de l’Ajuntament de Barcelona de reduir les externalitats del turisme, especialment a l’entorn del Park Güell
Autobús de la línia V19 circulant pel passeig de Sant Joan en sentit a la Barceloneta /
La línia V19 de la ciutat de Barcelona ha augmentat el nombre d'autobusos des del passat 12 d'abril, amb l'objectiu de millorar la freqüència i redistribuir el passatge, reforçant així els trams amb més demanda. La línia inclou fins a un total de vuit vehicles els dissabtes, diumenges i festius.
Notícies relacionadesDes que es va implementar aquest augment d'efectius, les situacions d'acumulació de passatge —alertes que notifiquen quan el bus es troba al màxim de la seva capacitat— s'han reduït un 40%. Aquesta disminució s'ha produït malgrat l'increment de validacions, que ha estat d'un 25%.
El reforç de la línia V19 s'ha plantejat en dos trams, un en el vessant sud i un altre en el vessant nord, i s'emmarca en el pla de millora de la convivència en les zones de més afluència turística.
- Futbol La Lliga 2026-27 començarà el cap de setmana del 15-16 d’agost amb matisos
- Funció pública El Govern planteja pagar als funcionaris que renunciïn a teletreballar
- Conflicte a l’escola catalana Les famílies reclamen al Govern un acord en educació «més enllà dels sindicats»
- CAMPANYA DE PREVENCIÓ Sanitat destinarà nou milions d’euros per finançar preservatius per a joves d’entre 16 i 22 anys el 2027
- La Portada d'El Matí de Catalunya Ràdio Eleccions sense ànima