Mataró considera «inacceptable» la pujada de l'11% en el títol de tres zones

El consistori ha exigit a l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) una «distribució tarifària més justa»

zentauroepp50538428 metro191023181842

zentauroepp50538428 metro191023181842 / ANGEL GARCIA

1
Es llegeix en minuts

L’Ajuntament de Mataró ha qualificat d’«inacceptable» l’increment de l’11,31% en el preu dels títols de transport de tres zones per a l’any vinent i ha exigit a l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) una «distribució tarifària més justa».

Segons un comunicat del consistori, l’alcalde, David Bote, així ho ha sostingut en un escrit d’al·legacions que ha enviat a l’Associació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) perquè denunciï aquesta situació davant de l’ATM, que ha anunciat nous preus en el transport públic a partir de l’1 de gener de 2020.

Amb aquesta modificació tarifària se substitueix la T-10 per la T-Casual, que passa de 27,40 euros a 30,50 euros per a la zona tres, a la qual pertany Mataró, l’ajuntament del qual ha assegurat que és una situació «inacceptable que aquest títol, un dels més socials i utilitzats, pagui les millores d’altres».

Ha censurat també que el bitllet senzill de tres zones augmenti dels 4,10 euros als 4,50 euros, un 9,75% més, cosa que ha qualificat d’«excessiu».

En aquest sentit, ha recordat que gran part de la mobilitat de Mataró cap a Barcelona, on rauen els principals centres de gestió administrativa, empreses i universitats, és «forçada i no necessàriament habitual».

«El fet que la T-Casual sigui d’ús unipersonal i no multipersonal com la T-10 penalitza les famílies i altres formes d’ús compartit», ha afegit.

Notícies relacionades

Quant a la T-Usual, que reemplaçarà la T-Mes i passarà de 102 euros a 75,6 euros a la zona tarifària tres, el consistori ha assenyalat que és una «bona notícia per als ciutadans de Barcelona i part de l’àrea metropolitana».

No obstant, ha recordat que el fet que tingui viatges il·limitats «no aporta gaire als usuaris de la zona tres», perquè majoritàriament no fan més d’una vegada al dia el trajecte Mataró-Barcelona.