El TecnoCampus de Mataró ajuda a crear 430 empreses en cinc anys
Al parc tecnològic de la capital del Maresme s'hi allotgen Verkami, plataforma líder en el 'crowdfunding' cultural, i Minoryx Therapeutics, que investiga malalties minoritàries

Miquel Rey, president de TecnoCampus, amb els dos últims guanyadors dels premis Creatic, Alfred Rivas (Slid) i Ruth Turró (Fit & Sit), aquest dimecres durant la presentació de resultats de la incubadora del parc tecnològic. /
El parc tecnològic TecnoCampus de Mataró, les titulacions del qual estan vinculats a la Universitat Pompeu Fabra, ha ajudat a crear 430 empreses des del 2010 gràcies al suport del servei de suport als emprenedors i les empreses, que ha assessorat en aquest temps 2.815 persones en el marc de diferents itineraris.
Els últims cinc anys, a més, des de l'obertura de la nova seu del TecnoCampus a la zona del Rengle --la més pròxima a Barcelona--, la incubadora ha tingut un total de 54 empreses de nova creació allotjades, de les quals 11 continuen al parc.
Entre aquestes últimes, n'hi ha de molt conegudes com Verkami, plataforma líder en el ‘crowdfunding’ cultural, i Minoryx Therapeutics, que acaba de rebre una injecció d'1,6 milions d'euros per començar a assajar el primer medicament contra una de les malalties minoritàries sobre les quals investiga.
Aquestes dades de balanç les ha anunciat aquest dimecres el president del TecnoCampus, Miquel Rey, en una compareixença en què ha anunciat el calendari d'accions relacionades amb l'emprenedoria per a aquest any.
En la presentació, a Rey l'acompanyaven els dos últims guanyadors dels premis Creatic, Alfred Rivas (Slid) i Ruth Turró (Fit & Sit), que han destacat els avantatges que els suposa el suport dels serveis d'assessorament i la ubicació al TecnoCampus.
Notícies relacionades
- Drets laborals Renúncies per venjança: la tendència que més temen les empreses
- Pablo Gil, economista: "Això és el que has de fer per invertir si guanyes 1.000 euros al mes"
- Educació a Catalunya Els campus d'estiu universitaris per a estudiants d'ESO es multipliquen a Catalunya
- La nova Via Laietana s’inaugura el dia 29 amb una gran festa popular
- Als 50 anys Mor Esperanza García, exdiputada del PP i delegada de la Junta d'Andalusia a Catalunya
- Els consells de Maria José Valiente Maria José Valiente, psicòloga: "Quan envellim, ens reconciliem amb el temps"
- El Barça segella l’acord amb Nico Williams i pagarà els 58 milions de la seva clàusula de rescissió
- Educació a Catalunya Els campus d'estiu universitaris per a estudiants d'ESO es multipliquen a Catalunya
- Ramaders Catalunya extrema els controls després de detectar tres focus de tuberculosi bovina
- Bombers de la Generalitat Indignació interna a Bombers per la incorporació d’efectius en pràctiques per a Sant Joan