Connexió directa amb l’aeroport

Així serà l’ampliació de la nova línia 5 de metro: quines són les noves estacions i com queda el pla

metro-madrid

metro-madrid

1
Es llegeix en minuts
Silvia Cano

El Butlletí Oficial de la Comunitat de Madrid (BOCM) ha tret a tràmit d’informació pública l’estudi informatiu de l’ampliació de la línia 5 de metro. L’objecte d’estudi és l’ampliació de la línia cinc des de l’última estació actual, Alameda de Osuna, fins a l’estació Aeroport T1-T2-T3 de la línia 8.

Des de Carabanchel fins a l’aeroport

La idea de la Comunitat de Madrid és connectar d’aquesta manera tota la línia 5, que comença a Casa de Campo, i recorre Aluche, Carabanchel, Ciudad Lineal i Canillejas, amb l’Aeroport Adolfo Suárez- Madrid Barajas.

«El projecte objecte de l’estudi informatiu consisteix en l’ampliació de la línia 5 del metro de Madrid des de l’estació d’Alameda de Osuna fins a la connexió amb l’estació Aeroport T1-T2-T3 de la línia 8 del metro de Madrid, on s’establirà una estació d’intercanvi», diu el BOCM.

Dues noves estacions

Totes les alternatives estudiades incloïen la construcció de dues noves estacions que connectessin l’estació d’Alameda de Osuna amb la d’Aeroport T1-T2-T3 de la línia 8, per la qual cosa la línia 5 comptarà, en principi, amb dues noves estacions «en el tram comprès entre la cua de maniobres existent de la línia 5 i l’Aeroport Adolfo Suárez, Madrid-Barajas».

L’última d’aquestes estacions de la línia 5 serà una estació d’intercanvi en què es pugui fer transbord entre l’esmentada línia i la línia 8.

81 milions d’euros

Notícies relacionades

L’opció escollida per fer aquests canvis a la xarxa de metro de Madrid és la «més ben valorada globalment», però també la «més favorable des del punt de vista ambiental i amb un pressupost de 81.458.731,50 d’euros (IVA exclòs)».

Segons els primers càlculs de la Comunitat de Madrid, aquesta ampliació podria suposar que el trànsit augmentés almenys el 50% a les estacions Aeroport T1-T2-T3 i Aeroport T4.