tsunami social de Covid-19
Almeida culpa el Govern de les cues de la fam a Madrid
Retreu que l'Executiu de coalició no li permeti fer servir contra aquesta crisi tant el romanent de Tresoreria com el superàvit
Els serveis socials del consistori donen aliments i àpats a unes 82.000 persones de 30.000 famílies sense recursos per culpa del coronavirus

zentauroepp53258446 madrid 28 04 2020 sociedad coronavirus personas esperan 200428172850 /
L’alcalde de Madrid, José Luis Martínez-Almeida, ha assegurat aquest dimecres que si al barri d’Aluche, a Latina, es produeixen «cues de la fam» és «entre altres coses» perquè el Govern central no permet al Consistori «utilitzar recursos financers».
«Si hi ha cues a Aluche és perquè no ens deixa utilitzar recursos financers», ha lamentat el regidor durant un esmorzar informatiu telemàtic amb Nueva Economía Fórum. Martínez-Almeida ha tornat a demanar en aquest moment de necessitat que el Govern municipal pugui fer servir contra la crisi originada per la Covid-19 tant el romanent de Tresoreria com el superàvit.
Així, entén que Unides Podem fa servir la «hipocresia» a l’«utilitzar el dolor i les cues d’Aluche» però alhora «no dona cap solució» ni permet utilitzar el romanent del qual disposa el consistori de la capital.
L’alcalde ha posat de relleu que els serveis socials del consistori donen aliments i àpats a unes 82.000 persones, 30.000 famílies, i que «s’han multiplicat aquestes peticions» a la capital, per la qual cosa estan estudiant «una nova fórmula per poder incloure-les».
«Vivim en una situació d’emergència social, en un tsunami social, on cauran moltes persones, no podríem pensar que totes aquestes persones poguessin anar», ha lamentat.
Si bé Almeida ha indicat que aquesta associació d’Aluche realitza un únic repartiment de menjar a la setmana, i que «s’ha negat» que el consistori els cedís un local i a facilitar una llista de totes les persones que van a sol·licitar ajuda perquè es facin càrrec els serveis socials.
- L’incendi de Paüls marca el pitjor inici d’estiu des del 2010
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- La lliçó d’Alexia Putellas
- 68 cèntims per passatger Aena planteja una pujada de les taxes aèries del 6,5% el 2026 després d’una dècada congelades
- Al Parc de la Cogullada Els Mossos investiguen una agressió sexual amb arma blanca en un parc de Terrassa
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- INCLUSIÓ Així és la primera Barbie amb diabetis tipus 1: porta sensor de glucosa al braç i bolso per a la medicació
- Funció Pública El Govern canviarà la llei per evitar reclamar diners a persones vulnerables que hagin cobrat ajudes per error