NEPOTISME MUNICIPAL
L'alcaldessa de Móstoles demana la suspensió cautelar de militància del PSOE
Noeli Posse es va negar a renunciar al càrrec, com sol·licitaven els socialistes
noelia-posse
L’alcaldessa de la localitat madrilenya de Móstoles, la socialista Noelia Posse, ha demanat la suspensió cautelar de militància «per poder defensar-se i no danyar més el partit» pels nomenaments de càrrecs de confiança posats en dubte en les últimes setmanes. Així ho han comunicat als mitjans fonts del PSOE-M, que han informat aquest dimarts que Posse ha fet aquesta sol·licitud en una carta remesa a l’Executiva regional del partit en la qual, a més, «demana disculpes pel possible mal ocasionat».
Per la seva banda, fonts de l’Ajuntament de Móstoles han concretat a Efe que Posse ha demanat aquest matí directament a l’Executiva federal del PSOE la suspensió temporal de militància «per no perjudicar el partit i poder defensar-se de les acusacions falses abocades contra ella». Aquestes mateixes fonts han recalcat que Posse «continuarà exercint les seves funcions com a alcaldessa». L’Executiva regional del PSOE-M ha abordat aquest assumpte en la reunió ordinària mantinguda aquesta tarda, malgrat que no figurava en l’ordre del dia, tal com han indicat fonts del partit.
El secretari general del PSOE-M, José Manuel Franco, ha admès aquest dimecres que ha mantingut diverses converses amb Posse i que li ha demanat que dimiteixi del seu càrrec de regidora, a la qual cosa ella es nega.
L’Executiva del PSOE decidirà
En la reunió, l’Executiva regional del PSOE-M ha decidit portar la petició de suspensió cautelar de militància de l’alcaldessa a l’Executiva federal del PSOE, que «és l’únic òrgan competent per resoldre aquestes qüestions».
Posse es reafirmava aquest dilluns en la seva actitud de no dimitir malgrat quedar-se en minoria, amb els seus 10 edils més els dos de Podem, després que Més Madrid Guanyar Móstoles hagi abandonat el govern municipal.
Notícies relacionadesUnides Podem i Més Madrid han sol·licitat al PSOE que exigeixi la dimissió de la regidora per la col·locació de coneguts al consistori, ja que es tracta d’una qüestió «lamentable» i «decebedora».
El portaveu socialista en l’Assemblea de Madrid, Ángel Gabilondo, també ha expressat que li sembla «malament» l’actitud que ha tingut Posse i ha indicat que espera que el PSOE prengui les mesures que consideri «oportunes».
- En el punt de mira de Trump Marlen, cubana a Barcelona: "Ens és indiferent si Cuba s’ha d’annexionar als EUA"
- Últims dies Adif buida l’aparcament i tanca amb una tanca el perímetre per a l’enderroc imminent de l’antiga estació centenària de La Sagrera
- Vaga als centres educatius Laia Codina i Anna Vilar, de l'Assemblea de Docents: "Hem de replantejar el sistema tenint en compte els qui som a primera fila"
- Iniciativa a Girona La base de Sant Climent, escola de corresponsals de guerra
- Metges s'afegeixen a les protestes dels mestres a Girona: "No voldria que un cirurgià m'operés després de vint hores treballant"
