FINALS DE LA NBA
James es lesiona en la primera victòria dels Spurs davant els Heat (110-95)
L'aler de la franquícia de Miami va anotar 25 punts abans de retirar-se amb una estrebada muscular a la cama esquerra
Els Spurs de San Antonio van guanyar per 110-95 els Heat de Miami en el primer partit de les finals de la NBA de la sèrie que disputen al millor de set.
L'aler Lebron James es va haver de retirar amb una estrebada muscular a la cama esquerra quan faltaven menys de quatre minuts per al final del temps reglamentari i amb 94-92 a favor de San Antonio.
Abans de retirar-se James va fer 25 punts, sis rebots, tres assistències i tres recuperacions de pilota.
L'ala pivot Tim Duncan, amb un doble-doble de 21 punts, 10 rebots i tres assistències, va liderar l'atac dels Spurs, mentre que el base francès Tony Parker va arribar als 19 i el veterà escorta argentí Manu Ginóbili en va sumar 16.
Suport de Green
Juntament amb l'aportació dels Tres Amics, els Spurs també van rebre el suport de l'escorta Danny Green, que va anotar 13 punts, inclosos 10 en el quart període, amb tres triples decisius, i de l'aler Kahwi Leonard amb nou punts i dues cistelles seguides des de fora del perímetre.
El pivot brasiler Tiago Splitter també va fer una gran aportació, amb 14 punts i quatre rebots, mentre que l'escorta Dwyane Wade va arribar als 19.
Els Spurs van anotar 13 de 25 triples que van canviar la història del partit.
El partit va estar igualat fins quan faltaven 6:31 minuts del quart període, quan va sorgir la inspiració encistelladora de Green, que va anotar dos triples consecutius i cistella per canviar un marcador advers als Spurs (84-88) en un altre de favorable de 94-90, que seria l'avantatge decisiu.
Els Spurs ja no se'l van deixar prendre perquè Green va tornar a anotar un altre tiple (92-97), magnifica assistència de Ginóbili, que en va fer una altra a l'ala-pivot francès Boris Diaw i el 99-92 va pesar com una llosa en els Heat, que a més ja no tenien James, que se n'anava al vestidor, pel seu propi peu però derrotat físicament i moralment, com ho van fer els actuals bicampions de Lliga.
Avaria en l'aire condicionat
L'anècdota va ser l'avaria que va patir en el tercer període el sistema de l'aire condicionat de l'AT&T Center, i fins que els operacions del camp no el van restablir els jugadors i els aficionats van patir temperatures superiors als 32 graus.
El segon partit de les finals es jugarà diumenge al mateix escenari de l'AT&T Center, de San Antonio.
Fitxa tècnica:
110 - San Antonio Spurs (26+28+20+36): Parker (19), Green (13), Splitter (14), Leonard (9), Duncan (21) --equip inicial--, Ginóbili (16), Diaw (2), Mills (7) i Belinelli (9),
95 - Miami Heat (20+29+29+17): Chalmers (3), Wade (19), Bosh (18), James (25), Lewis (10) --equip inicial--, Allen (16), Andersen (2), Cole (2), Battier (-).
Notícies relacionadesÀrbitres: Scott Foster, Marc Davis i Ken Mauer. No van assenyalar faltes tècniques, ni hi va haver eliminats per personals.
Incidències: Primer partit de les Finals de la NBA que es va disputar a l'AT&T Center, de San Antonio, davant 18.581 espectadors. Ple.
- Turisme La mitjana d'ocupació del turisme rural del Berguedà per Setmana Santa supera el 90%
- La població estrangera a la Catalunya central ha crescut més del doble en dues dècades
- El Marroc manté el lideratge com a punt d'origen de les persones estrangeres que viuen a la Catalunya Central
- Enoturisme Aquestes són les "catedrals del vi" de Catalunya, els tres cellers modernistes més impressionants del territori
- Seguretat ferroviària Els maquinistes avalen els nous horaris de Rodalies que haurien de permetre reobrir l’R4 dimarts
