L'altra creu de Pedralbes
L'ajuntament vol col·locar radars pedagògics i implantar una 'zona 30' per millorar la seguretat a la zona alta de les Corts on van morir tres joves després de xocar amb un autobús

Col·lapse a l’avinguda d’Esplugues a l’hora de sortida de les escoles. /
El pitjor accident de trànsit de l'any a la ciutat. Tres joves de 18 anys van morir el dissabte 19 de setembre, a les 6 del matí, al xocar contra un autobús davant de la Creu de Pedralbes. Encara que un informe sobre la sinistralitat en aquell tram encarregat amb urgència per l'Ajuntament de Barcelona confirma que no és un punt negre, els veïns de Pedralbes exigeixen mesures per evitar que es puguin repetir tràgics sinistres.
Aquella matinada un Volkswagen Golf, en què també viatjaven tres joves més que van resultar greument ferits -un d'ells anava al maleter-, va col·lisionar amb un autobús de la línia 22 de TMB aturat en un semàfor. Segons l'estudi tècnic presentat per l'ajuntament, «a la zona on es va produir l'accident mortal no hi ha cap problema relacionat amb la configuració de la via, ni amb la senyalització existent».
PROPOSTES / L'excés de velocitat del turisme sembla la causa més probable de l'accident, segons les primeres investigacions. «El dilluns després de l'accident ens vam reunir amb la regidora del districte, Laura Pérez, i la Guàrdia Urbana. Ens van presentar els resultats del seu estudi i vam valorar diferents propostes, com col·locar un radar informatiu, amb fins pedagògics, i limitar a 30 quilòmetres per hora el trànsit rodat en aquella zona», explica el vicepresident de l'Associació de Veïns de Pedralbes, Lluís Sanglas.
L'entitat veïnal sosté que els semàfors en verd s'encadenen en alguns punts i això provoca l'acceleració dels vehicles. «Es van revisar les freqüències semafòriques i es va constatar que funcionen correctament», asseguren fonts del Districte de les Corts, que han recollit la proposta dels veïns de «trencar l'ona verda».
Alguns habitants com José Morodo, veí del número 65 de l'avinguda de Pedralbes des de fa gairebé 20 anys, discrepen lleugerament i insisteixen en la conveniència de revisar les marques viàries als dos carrils que condueixen al lloc del tràgic accident. «Al carril esquerre hi ha pintada una fletxa que indica que es pot girar a l'esquerra i seguir recte. El problema és que els vehicles que paren al semàfor per girar, com l'autobús de la línia 22, ocupen el carril. Si frena en sec o el que va darrere va una mica ràpid, xoquen segur», explica Morodo, que proposa un senzill canvi a la pintura de l'asfalt.
Notícies relacionadesEl desplegament de la quarta fase de la nova xarxa de busos, l'ortogonal, hi podria ajudar. «Està prevista una actuació a l'avinguda d'Esplugues per donar prioritat a l'autobús. Això suposarà deixar un únic carril de vehicles per sentit, la qual cosa redueix el trànsit privat motoritzat a la zona», expliquen fonts municipals.
TRÀNSIT DENS / L'elevat trànsit a Pedralbes, sobretot per la proximitat de nombrosos centres educatius, expliquen els veïns, ha evitat molts accidents. Els inquilins de l'edifici situat al 68 de l'avinguda de Pedralbes han après el funcionament de la cruïlla a base d'ensurts. «Si surts de l'aparcament de l'edifici només veus el semàfor situat a l'interior de la cruïlla, direcció Esplugues. Encara que estigui verd, has de vigilar perquè també poden tenir via verda els que vénen de Bisbe Català i volen baixar per l'avinguda de Pedralbes», explica César Angulo, porter de l'edifici.
- Famosos Ferran Adrià desvela a 'Col·lapse' la frase que li va dir Xavi Hernández: "Se'm va quedar sempre al cap"
- Preus rebaixats Ni Lidl ni Carrefour: aquest és el supermercat 'low cost' que arrasa a Espanya
- Urbanisme BCN traurà a concurs la Torre Ona de Glòries abans de final d’any
- Bancs Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte
- Segons la Cambra ¿Com afectarà Catalunya la guerra comercial?: 1.000 milions d’euros en vendes, menys contractacions i vi i oli més barats
- Mercat laboral Espanya suma més de 230.000 ocupats a l’abril
- Sector bancari Economia obre l’enquesta sobre l’opa i dona fins al 16 de maig per votar
- Cuerpo diu que el Govern central no busca una resposta de "sí o no"
- Reunió anual del Cercle d’Economia António Costa: "El que necessitem és un rearmament col·lectiu, no 27"
- Feijóo, ¿al pitjor país del món?