Guerra comercial
Trump assegura que imposarà aranzels a la UE «molt aviat»
«Passarà alguna cosa amb la Unió Europea perquè s’han aprofitat de veritat», ha amenaçat el republicà
Les borses europees cauen prop del 2% i la cotització del dòlar es dispara després de la imposició d’aranzels de Trump

El president dels EUA, Donald Trump, va assegurar a la cadena britànica BBC que imposarà aranzels als productes procedents de la UE «molt aviat», tot i que no va precisar la data. Quan li van preguntar sobre la possibilitat que el Regne Unit també estigui afectat per aranzels, el mandatari no ho va precisar, tot i que va deixar la porta oberta.
«Definitivament passarà amb la Unió Europea perquè s’han aprofitat de veritat, tenim més de 300.000 milions de dòlars de dèficit», va puntualitzar Trump.
Notícies relacionades«No s’emporten els nostres cotxes, no s’emporten els nostres productes agrícoles. No s’emporten gairebé res, i nosaltres ens ho emportem tot, milions de cotxes, quantitats tremendes d’aliments i productes agrícoles», va argumentar el republicà per afegir: «Ja veurem el Regne Unit, però la UE està realment fora de lloc».
«El Regne Unit està fora de lloc, però estic segur que aquest es pot solucionar perquè el primer ministre Starmer ha sigut molt amable. Hem tingut un parell de reunions, nombroses trucades telefòniques, ens avenim molt bé, i veurem si podem o no equilibrar el nostre pressupost».
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia