tensió a Veneçuela
El chavisme surt al carrer per recolzar Maduro després de l'atac
La fiscalia assegura haver avançat en les investigacions sobre les explosions dels drons
L'oposició no creu la versió oficial, segons la qual es va tractar d'una intent de magnicidi

zentauroepp44565559 supporters of venezuela s president nicolas maduro holding 180806203944 /
“Escudo del amor”és el nom de la marxa que ha recorregut aquest dilluns part de Caracas en direcció al palau presidencial per donar suport al president Nicolás Maduro. D’aquesta manera, el chavisme ha fet pinya amb el mandatari i amb la versió del Govern que ha denunciat com a intent de magnicidi els fets de dissabte passat a la capital veneçolana, quan uns drons van esclatar molt a prop de la tribuna on el president estava pronunciant un discurs. Una versió dels fets que no ha convençut l’oposició. Oficials, sotsoficials, empleats públics, veïns i també un sector dels estudiants han desfilat “en defensa de la revolució”. En altres parts de la capital s’ha protestat per l’escassetat d’aigua o pels baixos salaris, que no permeten per fer front a les penúries.
Les columnes han avançat en un clima festiu, recordant que el “president obrer” és “fill digne” d’Hugo Chávez i l’artífex de la “unió cívicomilitar”. No molt lluny, Tarek William Saab, el fiscal general designat per l’Assemblea Nacional Constituent, informava que la Direcció General de Contraintel·ligència Militar (Dgcim) i el Cos d’Investigacions Científiques, Penals i Criminalístiques (Cicpc) havien aconseguit determinar els llocs des d’on es van manejar els drons amb explosius que van sobrevolar l’avinguda Bolívar i que, va recalcar, buscaven acabar amb la vida de Maduro.
Saab ha dit que s’ha detingut les dues persones que van operar l’aparell que es va estavellar contra un edifici. També ha anunciat que han sigut identificats els autors materials i col·laboradors, els qui van construir els explosius i el lloc on es van allotjar els dies previs a l’atemptat. Saab ha afirmat que s’ha aconseguit, a més, detallar “les primeres connexions internacionals”.Els quatre fiscals acusen els arrestats de “traïció a la pàtria, homicidi intencional qualificat, lesions greus, llançament d’artefactes explosius en reunions públiques i terrorisme”.
Notícies relacionadesDavant la càmera del canal Venezolana de Televisión, una professora ha assegurat parlar pels milers de persones que han sortit al carrer: “Nicolás, nosaltres et creiem. Estem alerta”. El Govern no entén el corrent d’incredulitat que s’estén dins i fora del país i confia a tenir aviat proves contundents. Maduro ja ha dit que els“financers”del pla fallit són als Estats Units i que l’ordre d’activar-lo va sortir de Bogotà. De fet, el president va involucrar el seu col·lega Juan Manuel Santos.
Contra Colòmbia
En aquest context, el Ministeri d’Exteriors va fer pública una dura nota de protesta a Colòmbia per la seva actitud arran dels fets de dissabte. “És, si més no, sorprenent que la primera reacció del Govern de Colòmbia no sigui per condemnar l’intent de magnicidi”. A la diplomàcia madurista li resulta “sospitós” que l’única posició del país veí “sigui la defensa a ultrança” de Santos, quan “no són desconegudes” les seves crides a “un canvi de Govern” a Veneçuela. Les autoritats van recordar la “inqüestionable” agressió econòmica que arriba de l’altre costat de la frontera. “Fem responsable el Govern de Colòmbia de qualsevol nova agressió o intent de propiciar, des del seu territori o des dels espais fronterers, qualsevol provocació contra la Pàtria de Bolívar”.
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- NOU MODEL DE CIUTAT El Trambesòs, tallat més de mig any per la reurbanització de la Gran Via
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Entrevista Antonio Orozco: «Ningú em pot fer més mal que jo mateix, és impossible»
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Enxampen a la C-55 un home de 73 anys que conduïa drogat, sense carnet i amb haixix al cotxe
- «Per decència» Veto al ‘naked dress’ a Cannes: ¿per què el festival prohibeix a les estrelles trepitjar la catifa vermella mig despullades?
- Expert apassionat Toni Gerez, així captura les seves ‘preses’ el millor caçador de formatges d’Espanya