Banksy sacseja l'ambaixada de França a Londres
La legació diplomàtica ha aparegut amb un grafit que denuncia l'assetjament policial als refugiats de Calais

czjtobsw0aabgg7
L'ambaixada de França al barri londinenc de Knightsbridge va rebre el cap de setmana passat la inesperada visita de Banksy. L'artista es va esfumar com acostuma a fer, després de deixar a la seu diplomàtica un gran tauler de fusta amb la nena que il·lustra la pel·lícula i el musical “Els Miserables”. Amb la bandera francesa esquinçada al fons, les galtes de la petita apareixen solcades per les llàgrimes, provocades pels gasos d'un pot de CS gas que figura sota la seva imatge.
El grafiter anglès ha inclòs un codi QR que remet a un vídeo a Youtube. El vídeo en qüestió mostra escenes del 5 de gener, amb la policia gala desallotjant amb gasos lacrimògens el campament de refugiats de “La Jungla” a Calais. Al clip de set minuts els antiavalots també utilitzen bales de goma i granades. És la primera vegada que el combatiu artista del carrer usa un sistema interactiu en una de les seves obres.
RESPOSTA EUROPEA ALS REFUGIATS
El treball és l'últim de Banksy per denunciar la forma en què Europa està responent a la crisi dels refugiats. Dissabte més de 500 immigrants van intentar abordar el ferri Spirit of Britain, i van obligar al tancament durant diverses hores del port de Calais. No lluny d'allà, fa poc més d'un mes, va aparèixer un altre dels seus treballs en un túnel pròxim al camp conegut com “La Jungla”, amb una imatge de Steve Jobs i una referència a l'origen del fundador d'Apple, fill d'emigrants sirians. “Apple existeix perquè van deixar entrar un home jove de Homs”.

Un altre dels treballs de Bansky sobre Calais, que ha aparegut a la costa francesa, mostra un nen mirant les costes britàniques amb prismàtics i un corb a l'extrem. També va reproduir 'El bot de la medusa', de Théodore Gericault, amb diversos refugiats demanant auxili per ser rescatats a un iot de luxe que navega en les proximitats.
Bansky va crear l'estiu passat un antiparc temàtic temporal als afores de Bristol, la seva ciutat natal. El va batejar com a Dismaland i també hi apareixia un grup d'immigrants enfonsant-se en una llanxa. Una vegada desmantellat, les seves estructures han servit per construir refugis temporals que serveixin de cobert als 4.000 refugiats que malviuen en condicions infrahumanes a Calais.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Com eliminar el groc de les teves camises tant a les aixelles com als coll?
- Multimèdia | Aquest és l’origen i l’explicació de les diferents banderes LGTBI+
- GP DE LA REPÚBLICA TXECA Márquez, el murri de MotoGP, torna a guanyar amb el mateix truc de Tailàndia
- EL PERIÓDICO accedeix al sumari del cas Montoro Els Mossos vinculen l’exministre Catalá amb el cas Montoro al relacionar-lo amb suposats beneficis per a una empresa d’apostes
- Zones de baixes emissions Les ZBEs de l’àrea de Barcelona es blinden davant futures devolucions de sancions per eventuals revessos judicials