TRAGÈDIA A l'ÀSIA
Els millors experts espanyols arriben al Nepal per buscar supervivents
Membres de la Unitat Militar d'Emergències, muntanyencs de la Guàrdia Civil i gossos rastrejadors conformen l'equip de rescat
Un total de 47 militars de la Unitat Militar d'Emergències (UME), set especialistes de muntanya de la Guàrdia Civil i cinc gossos rastrejadors s'uniran a partir d'aquest dilluns a les tasques de rescat al Nepal. A la zona ja hi havia cinc guàrdies civils des d'aquest diumenge per buscar supervivents.
Els primers guàrdies civils iniciaran aquest dilluns el descens del pic més alt de la zona de Langtang, on esperen trobar fins a set espanyols desapareguts a més dels dos ja rescatats a Ghorka. Per un altre costat, la resta d'especialistes de la Guàrdia Civil serviran de suport a la UME per cobrir el camí invers des de la base de la muntanya.
Els guàrdies civils realitzaran tasques de rescat a la zona de Langtang fins aquest dimarts o dimecres, mentre que els equips militars participaran també en tasques de rescat i suport a la vall de Kàtmandu, on es van desplaçar amb material d'emergència per a estructures col·lapsades.
TROBATS MÉS DE 100 COSSOS ENTERRATS
La policia nepalesa i diversos col·lectius de voluntaris locals han informat de la troballa d'uns 100 cossos en una zona dedicada al 'trekking'. Les víctimes són habitants de la zona i persones que practicaven senderisme i que van quedar enterrats per l'allau provocada pel terratrèmol del Nepal.
El territori, situat a uns 60 quilòmetres al nord de Kàtmandu, va quedar totalment sepultat sota la neu i el gel, dificultant qualsevol tasca de rescat fins al cap de setmana passat. Els grups de voluntaris i policies segueixen treballant amb gairebé dos metres de neu per buscar més cossos. Les autoritats calculen que poden trobar fins a 120 víctimes sota la capa de neu i gel.
D'entre tots els morts trobats a la zona fins al moment, hi ha set estrangers, encara que de moment només dos d'ells han pogut ser identificats.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Nou front bèl·lic Israel respon a la represàlia de l'Iran i l'intercanvi de míssils i bombardejos s'empitjora
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE