El Periódico de L'Hospitalet

Hospitalet

Símbol local

Adjudicat el contracte per reformar del Pont de la Torrassa de l’Hospitalet

  • La tan reclamada reforma del Pont d’en Jordà de l’Hospitalet, un pas més a prop

Adjudicat el contracte per reformar del Pont de la Torrassa de l’Hospitalet

RICARD CUGAT

1
Es llegeix en minuts
Àlex Rebollo
Àlex Rebollo

Periodista

ver +

Construccions i Serveis Faus, SA serà l’encarregada de portar a càrrec la tan reclamada reforma del Pont d’en Jordà –també conegut com a Pont de la Torrassa– després que l’Ajuntament de l’Hospitalet hagi resolt la licitació del projecte.

Amb tota la despesa derivada de l’execució del contracte que té un cost de 332.736,62 euros (274.988,94 euros, més 57.747,68 euros d’IVA), anirà a càrrec del pressupost municipal del 2023 i es formalitzarà en un termini màxim de 15 dies hàbils després de la recepció de la notificació de l’adjudicació. Una vegada comencin les obres, la previsió és que s’allarguin uns cinc mesos.

Els veïns de la zona denuncien des de fa anys la degradació de la infraestructura, símbol local i costura entre els barris de la Torrassa i Santa Eulàlia, i reclamaven al consistori que es fes càrrec de la seva restauració.

El pont, que permet salvar el desnivell entre les dues zones de la segona ciutat de Catalunya i, al seu torn, creuar les vies de tren, deu el seu nom a l’impulsor de les obres, José Jordà Polls, propietari de terrenys en l’entorn de la infraestructura i que va arribar a ser alcalde de l’Hospitalet durant un molt breu període de temps –del 28 de gener al 26 de febrer de 1930.

Entretots

¿Ets veí de L'Hospitalet? Parla'ns de la teva ciutat

Publica a Entre Tots la teva experiència en primera persona vinculada a la gran ciutat catalana

L’element «més important»

Notícies relacionades

La idea original per a la construcció del pont sobre les vies del tren –instal·lades el 1855– va arribar el 1907, però no va ser fins a la dècada dels trenta, coincidint amb l’arribada del Metro a Santa Eulàlia el 1932, quan el projecte va rebre l’impuls definitiu. Així, les obres van començar el 1934 i el viaducte va ser inaugurat tan sols un any després, establint així la connexió entre els barris de Torrassa i Santa Eulàlia.

D’aquesta manera, el Pont d’en Jordà, definit al catàleg municipal com «l’element singular més important d’obra pública que trobem a l’Hospitalet», és obra de l’enginyer Santiago Rubió i va comptar amb una intervenció «puntual» de l’arquitecte municipal Ramon Puig Gairalt.